خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بانوی دهدشتی، نجات بخش 2 بیمار نیازمند به عضو شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۶۵

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اهدای اعضای یک بانوی دهدشتی که بدلیل تصادف هفته گذشته دچار مرگ مغزی شده بود خبرداد.

محمود شهامت در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: "مرحومه فاطمه کشاورز به دلیل تصادف در روز ۱۳ شهریور، به بیمارستان امام شهرستان کهگیلویه مُنتقل و در بخش آی.سی.یو بستری شد."

وی افزود: پس از تایید کُمیته مرگ مغزی و با همکاری تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یاسوج، کُلیه و کَبد این مرحومه در اتاق عمل بیمارستان امام  شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به مرکز فوق تخصص ابوعلی سینای شیراز ارسال شد.

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه با اهدای اعضای این بانوی مرحومه، هفتمین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: ایران رتبه اول اهدای عضو در منطقه خاورمیانه و رتبه ۳۶ در دنیا است و اکنون ۶۵ هزار بیمار پیوند عضو شده اند.

شهامت با اظهار تاسف از اینکه روزانه هفت تا 10 بیمار نیازمند به عضو در ایران فوت می‌کند، یادآورشد: اکنون ۲۵ هزار بیمار در نوبت پیوند اعضا قرار دارند.

به گزارش ایلنا، جوان‌ترین اهداء کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک ۱۹ ماهه و مُسن‌ترین اهدا کننده عضو بیش از ۷۰ سال سن داشته است.

اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در این استان از سال ۱۳۹۰ تاکنون جان ۴۴۰ بیمار را نجات داده است.

افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوع‌دوست کهگیلویه و بویراحمد فرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز