خبرگزاری کار ایران

با اهدای اعضاء ؛

پزشک جوان چُرامی، جان شش بیمار نیازمند را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۰۸۳

ابوالفضل نیکروز دانشجوی تِرم ششم رشته پزشکی یاسوج به علت بیماری وپس از یک عمل جراحی در تهران به کُما رفت که در یک اقدام خداپسندانه، اعضای بدن این جوان نُخبه و دانشگاهی به بیماران نیازمند اهداء شد.

 به گزارش ایلنا از یاسوج، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه، امسال ششمین مورد ایثار ماندگار  در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است ، اظهارداشت: اعضای ابوالفضل نیکروز دانشجوی تِرم ششم رشته پزشکی این دانشگاه، جان شش بیمار نیازمند را نجات داد.

مَحمود شهامت افزود: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی شده در استان کهگیلویه و بویراحمد به یک فرهنگ عمومی در بین مردم این استان تبدیل شده است.

وی شروع فعالیت واحد فراهم آوری پیوند اعضاء را از سال ۱۳۹۰ در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان و اظهارداشت: جوان‌ترین اهداء کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک ۱۹ ماهه و مُسن‌ترین اهداء کننده عضو بیش از ۷۰ سال سن داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تاکنون جان ۴۴۰ بیمار را نجات داده است.

شهامت افزود: بیش از پنج هزار نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد فُرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده ‌اند.

به گزارش ایلنا،  مراسم تشییع و تدفین دکتر ابوالفضل نیکروز روز پنج شنبه هفدهم شهریور در آرامستان شهر چرام زادگاه وی  و در قطعه «نفس بهشت» برگزار شد.

وی متولد دهه ۷۰ و دانشجوی سال آخر رشته پزشکی بود که به علت ضایعه مغزی جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز