خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

میراث صفوی بوئین‌زهرا با مزایده صندوق توسعه احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۳۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: با اعلام آمادگی اداره‌کل میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین بنای کاروانسرای تاریخی هجیب در فرآیند تشریفات مزایده صندوق توسعه و احیای کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی هجیب واقع در شهرستان بوئین‌زهرا که در عهد صفوی در مسیر کاروان‌روی قزوین به اصفهان احداث شده یکی از بزرگترین و باشکوهترین کاروانسراهای برون‌شهری کشور است که به رغم مرمت بخش‌های مختلف بنا در سال‌های گذشته که آخرین مرحله آن نیز در تیر‌ماه سال جاری توسط اداره‌کل به‌اجرا درآمد،  به‌دلیل ضرورت حفاظت و جلوگیری از واردآمدن آسیب‌های بیشتر نیازمند جذب سرمایه‌گذار و ورود به مزایده است و این آمادگی در استان وجود دارد تا صندوق توسعه و احیا در این خصوص اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اشاره به این که ۹۰ درصد کالبد این بنا سالم است افزود: بنای کاروانسرا صرفا نیازمند مرمت‌های جزئی و بازپیرایی با ورود جدی سرمایه‌گذار است؛ چرا که وضعیت نامناسب ظاهری بنا و عدم استفاده از آن موجب نارضایتی عمومی شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی به‌تبع واگذاری این بنا به بخش خصوصی اقدامی مطلوب برای توسعه گردشگری قزوین به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: سابقه همکاری و مشارکت اداره‌کل استان با صندوق توسعه و احیای کشور تاکنون به نتایج خوبی برای مرمت و احیای بناها و خانه‌های تاریخی قزوین منجر شده که از نمونه‌های موفق آن می‌توان به مرمت مجموعه سعدالسلطنه و خانه تایخی یزدی اشاره کرد.

خزائلی یادآور شد: در حال‌حاضر مرمت حمام تاریخی تنکابنی، خانه‌های تاریخی بهروزی، اسدی، خطیبی، زینعلی و گراندهتل از پروژه‌های در دست‌‎اجرای صندوق در استان به‌شمار می‌روند که امیدواریم با تدوام این همکاری شاهد مرمت و احیای بناهای بیشتری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز