خبرگزاری کار ایران

بیش‌از هزار مورد مثبت مالاریا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۹۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از شناسایی یک‌هزار و ۲۷۹ مورد مثبت مالاریا در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا، حبیب غزنوی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۶ مورد ابتلای قطعی به بیماری مالاریا در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش شده است.

وی بیان کرد: کل موارد مثبت گزارش شده بیماری مالاریا در سال گذشته ۱۲۳ مورد بوده اما افزایش موارد این بیماری در سالجاری متاثر از بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان و آنسوی مرزهاست که قابل پیش‌بینی بود و هم‌اینک شرایط لازم برای انتقال بیش از پیش بیماری مهیا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این بیماری تحت تاثیر تبادلات جمعیتی در کشورها و تغییرات اقلیمی و بارندگی ها در کشور پاکستان و افغانستان و همچنین ورود شهروندان پاکستانی از طریق مبادی رسمی و غیر رسمی بوده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مالاریا خیز کشور است افزود: بیماران در صورت داشتن علائمی مانند تب حتما به مراکز خدمات جامع سلامت برای انجام آزمایشات مراجعه کنند.

غزنوی اظهارداشت: هم‌اینک در مراکز خدمات جامع سلامت در سیستان و بلوچستان کیت‌های تشخیص سریع بیماری مالاریا وجود دارد.

وی با اشاره به راه‌های جلوگیری از انتقال مالاریا تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم مبارزه با مالاریا بیماریابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: این دانشگاه این آمادگی را دارد تا در صورت اعلام نیاز کشور دوست و برادر پاکستان، اقدامات پیشگیری و بیماریابی مشابه را در آن سوی مرز نیز انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز