خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

مجمع نمایندگان قزوین حرکت چرخ دنده‌ای دارد/مادر الموتی نماینده قزوین را مسئول ترک تحصیل فرزندش دانست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۰۰۸

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان در این دوره طوری طراحی شده که مثل چرخ دنده عمل می‌کند و هر یک از نمایندگان با نمایندگان دیگر در حال حرکت است و هیچ کدام آرامش و سکون نداریم و تاریخ در آینده گواهی خواهد داد که مجمع نمایندگان با تیم منسجم دولت و استانداری چگونه کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که عصر امروز در خانه فرهنگ الموت شرقی برگزار شد، گفت: افتتاح‌های متعدد، انجام پروژه‌های متعدد گازرسانی، جهاد آبرسانی، تجهیز ساختمان‌ها و امکانات در حوزه سلامت، افتتاح شرکت‌های جدید، رونق کسب و کار و اشتغالزایی نشان می‌دهد با همه سختی‌هایی که در سال‌های تحریم داشتیم و شاهد بیشترین تحریم و بدترین وضع اقتصادی در دو یا سه سال اخیر بودیم، توانستیم بیشترین جدب بودجه داشته و بیشترین کارها را انجام دهیم. 

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: عنوان کرد: بسیج سازندگی در کنار سایر نیروها و اجرای ارزان قیمت پروژه‌ها بسیار امید بخش است و محورهای سخت در حال آسفالت شدن است، در یک پروژه یک بار گفتم اگر اقدام نکنند باید خودم چادر ببندم کمرم و برای آسفالت ماشین ببرم، به هر حال درخال حاضر ماشین راه سازی در آن منطقه راه افتاده و در راه و حمل و نقل جاده‌ای خوب جلو آمده و چهره قبلی را ندارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه محرومیت شهرستان قزوین یکی از محرومترین شهرستان‌ها در کشور است و در زمینه‌های مختلف از جمله راه‌های روستایی عقب ماندگی دارد و برای جبران آن باید تلاش بیشتری کرد.

وی اظهار کرد: از هشت دستور وزیر نیرو چهار مجتمع آبرسانی مربوط به الموت است که نینه روز از معروفترین آن‌ها است و انتظار می‌رود برای آن بودجه ویژه اختصاص داده شود.

محمدبیگی ادامه داد: حدود یک و نیم ماه گذشته که برای پیگیری وضعیت مفقودین قزوینی در سیل امامزاده داود پیش وزیر کشور رفتم از او درباره خسارات سیل الموت و آوج سوال کردم که جوابی ندادند، هنوز هم این موضوع را مطالبه می‌کنم.

وی بیان کرد: اخیرا که از نینه رود بازدید داشتم متاسفانه یکی از مادران گفت امسال دیگر فرزندم را برای مدرسه ثبت نام نمی‌کنم، تا کی باید برای رسیدن به مدرس از داخل رودخانه عبور کنند و رو کرد به من و گفت شما مسئول ترک تحصیل فرزند من هستید، چندین بار ساخت پل را پیگیری کردم و خواهش داریم این پل زودتر ساخته شود تا مردم با سختی مواجه نشوند.

الموت با معضل کمبود پزشک مواجه است

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: در حوزه مرکز بهداشت و درمانگاه شبانه روزی هم از سال ۹۹ هر سال از اعتبارات استانی، شهرستانی و نمایندگان به این درمانگاه تخصیص دادیم و رو به اتمام است و نیاز داریم برای تکمیل این پروژه دستورات لازم داده شود.

وی ادامه داد: همین امروز در مسیر تصادف وحشتناکی شده بود و مجبور شدم برای معاینه از ماشین پیاده شوم چون می‌دانستم اینجا پزشکی نیست که بعد از پیاده شدن دیدم هلال احمر رسیده و درحال انتقال بیمار است و اورژانس و درمانگاه شبانه روزی نیاز است و مشکل از بین رفتن افراد ما را تهدید می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: در زمینه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی هم ظرفیت وجود دارد، درحال حاضر در هفت هکتار ناحیه صنعتی الموت سیزده قرارداد امضا شده، سه هکتار زمین واگذار و دو بهره بردار حضور پیدا کرده‌اند انتظار داریم برای ساکنین منطقه برای مواردی مانند شالی کوبی برنج، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و صنایع دستی که با محیط زیست اینجا هم سازگار است تسهیلات ویژه درنظر گرفته شود تا شهر صنعتی رونق پیدا کند.

وی بیان کرد: احیای دو مرکز بهداشت زوارک و شهرک هم باید در دستور کار قرار گیرد چرا که معضل کمبود پزشک داریم، افزایش آمبولانس هم برای این منطقه مد نظ ما است.

محمدبیگی گفت: زنان الموت زنانی بسیار پرتلاش و هنرمند هستند و گلیم اندج ثبت جهانی شده، انتظار داریم در حوزه بومگردی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات برای زنان روستایی گل کند و حتی شرکت‌های مربوط به این موارد هم تاسیس شود و از تعاونی‌های روستایی زنان و جوانان حمایت شده و پردیس مشاغل روستایی ایحاد شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز