خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

150 نفر فعال در حوزه سرقت کابل‌های برق قزوین دستگیر شدند/ طرح ناظر به بدحجابی ورود نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۱۷

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: یک باند 11 نفره سارقین کابل‌های برق شناسایی و دستگیر شدند، همچنین با مجموع مالخران و افرادی که در این حوزه دخیل بودند حدود 150 تا 200 نفر شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: اطلاع رسانی مستقل و مسئولانه از مواردی است که توسط رسانه‌ها انجام می‌شود و دسترسی به پیشرفت و مراقبت از منافع ملی و عمومی جز با حق گویی و حق جویی ممکن نیست.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: فعالیت خبرنگاران در آموزش‌های همگانی و اطلاع رسانی جهت ارتقای امنیت اجتماعی از تاثیرگذاری برخوردار است، در برخی موارد ممکن است انتقادات و حقیقت گویی‌های اصحاب رسانه به مذاق برخی خوش نیاید، اما این مانع از فعالیت آن‌ها نشده و سلامت فکری و فرهنگی جامعه مرهون این فعالیت‌ها است.

وی بیان کرد: همکاران ما در فراجا حرکت رو به رشد و حرکت دارند چرا که دنیای امروز با گذشته متفاوت است و پیچیدگی و تعدد جرایم را شاهد هستیم و فضای مجازی هم موضوعی است که باید مدنظر قرار داشته باشیم.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین عنوان کرد: به میزانی که ارتباط گیری با اصحاب رسانه افزایش پیدا کند عملکرد فراجا به درستی برای جامعه منتشر می‌شود، البته انتقادات هم به دلیل تاثیر در شناخت و رفع خلاها مورد استقبال قرار می‌گیرد، درواقع تعامل پلیس با رسانه از اهمیت ویژه برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد تا در کنار امنیت احساس امنیت هم وجود داشته باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: در راستای حفاظت از امنیت عمومی در اول امسال جدای از اینکه چندین مرحله در بخش‌های مختلف ورود پیدا کردیم در حدود 50 مورد که دعوت به تجمعات و مطالبه‌گری بود، اگر حضور به موقع نیروی انتظامی نبود، اقناع سازی صورت نمی‌گرفت، با مردم با مودت برخورد نمی‌شد و همراهی ایجاد نمی‌شد و موضوعات مدیریت نمی‌شدبرخی مباث اجتماعی به امنیتی تبدیل می‌شد اما نیروی انتظامی خوب عمل کرد و مشکلی ایجاد نشد.

وی ادامه داد:  البته لیدرهایی هم بودند که از خارج از کشور هدایت می‌شدند تا این موضوعات را برجسته کنند که این افراد هم شناسایی و دستگیر شده و برخورد قانونی با آن‌ها صورت گرفت.

تمدید گذرنامه بیش از پنج هزار قزوینی برای اربعین

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در طرح تمدید گذرنامه‌های فاقد اعتبار در استان تا دیروز گذرنامه ۵ هزار و ۷۴۳ نفر به صورت حضوری تمدید شده است که انجام این روند برای هر مورد با سرعت بالا حداقل ۱۵ دقیقه زمان می‌برد که ظرفیت‌ها بسیج شدند تا این کار به خوبی انجام شود.

وی گفت: برای ۶ هزار و ۴۴۱ نفر بارکد پستی اعلام شده و ۶۹۱ نفر هم نتوانستند مدارک لازم را داشته و یا به دلیل تحصیل یا سایر موارد ممنوعیت خروج داشتند که برای آن‌ها گذرنامه صادر نشد.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین عنوان کرد: برای گذرنامه ویژه اربعین در استان بیش از ۵۰ هزار نفر درخواست داده که برای تعدادی انجام شده و تعدادی هم درحال انجام است.

وی بیان کرد: برای مراسم اربعین تعدادی از نیروهای انتظامی استان برای حضور در مرزها ماموریت پیدا کرده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر با جنگ رسانه‌ای مواجه هستیم و دشمنان با برنامه ریزی دقیق و دکترین  برای آینده ما فعال هستند تا ارزش‌های ما را تحت سوال ببرند و در این فضا باید در راستای اهداف کشور قدم برداشت تا موفق باشیم.

وی اظهار کرد: دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای، تضعیف باورها و ارزش‌های دینی، بحران سازی و توسعه نارضایتی‌های عمومی،  از مواردی است که دشمنان در جنگ نرم در این راستا حرکت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: در طرح ناظر بی حجابی و کشف حجاب را تحت پوشش قرار می‌دهد واین طرح در رابطه با بدحجابی ورود نمی‌کند و پس از مشاهده بی حجابی برای راننده و مالک خودرو پیامک ارسال می‌شود و بعد از سه بار هشدار و عدم مراجعه به پلیس، خودرو برای مدتی به پارکینگ منتقل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز