خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای استان:

۳۰ هزار مورد از مشترکان آب قزوین بد مصرف هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۳۱

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: ۶ درصد مشترکین آب استان که حدود ۳۰ هزار خانوار را شامل می‌شود بد مصرف بوده و با بیشتر از دو برابر الگو، مصرف ۲۰ درصد آب استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داراب بیرنوندی در نشست خبری مدیران ارشد صنعت آب و برق استان که به مناسبت هفته صرفه جویی و همچنین گذر از پیک تابستان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، گفت: امسال یکی از سحت‌ترین سال‌های نیم قرن اخیر بود و دو سال پیاپی این خشکسالی را تجربه کنیم و همین امر آب شرب را با چالش مواجه کرد. 

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۱ کیلیومتر اصلاح و بازسازی خط انتقال در روستاخا و شهرها داشنیم که ۱۰۶ کیلومتر آن در بخش روستایی بود و ۲۳ حلقه چاه حفر شد و ۱۴ کیلومتر هم شبکه فاضلاب در استان اجرا شد.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور یک‌هزار میلیارد تومان برای آبفتی استان تخصیص داده شد که ۵۵۰ میلون برای بخش فاضلاب و ۴۵۰ میلیون برای بخش آب در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: سرکت آبفای قزوین سال گذشته رتبه دوم کشوری را در زمینه ارزیابی داشته است و در جشنواره استانی شهید رجایی هم رتبه یکم را کسب کرد.

وی عنوان کرد: هر کولر آبی به طور متوسط حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز مصرف آب دارد و باید مدیریت داشته باشیم.

بیرنوندی اظهار کرد: برای مقابله با تنش آبی در استان ۱۰ حلقه چاه حفر شد و با میزان خط انتقالی که داشتیم ۶۶۵ لیتر اثر بخشی داشت و هنوز ۶۱۶ لیتر کمبود آب داریم.

وی ادامه داد: ۵۳ درصد مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و ۴۱ درصد هم مشترک پر مصرف هستند و تا دو برابر الگو مصرف دارند و با هشدارهایی که داده شد پیش بینی می‌کنیم حدود ۶ درصد صرفه جویی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین بیان کرد: سرقت آب و تاسیسات یکی از چالش‌های ما در بخش آب است، همچنین در راستای انشعاب‌های غیرمجاز در سال گذشته یک‌هزار و ۱۲۰مورد و در سال جاری ۱۳۲ مورد انشعاب غیرمجاز شماسایی و با آن‌ها برخورد شد.

وی گفت: از نظر کیفیت، سختی آب‌ قزوین زیر ۳۵۰ است و در رابطه با آن نگرانی بهداشتی وجود ندارد، در برخی روستاها هم در حذف آرسنیک و نیترات اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز