خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین :

۲۷ درصد آلودگی منطقه ناشی از تالاب الله آباد است/ لزوم مطالعه دقیق سند آمایش برای کمک به توسعه استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۵۵۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در سند آمایش به درک بهتر وضعیت استان و یافتن عوامل مشکلات تاثیرگذار است، به عنوان نمونه با مطالعات صورت گرفته در آبیک مشخص شد که 27 درصد آلودگی منطقه ناشی از تالاب الله آباد است و بنابراین مطالعات دقیق در توسعه به ما کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالفضل یاری با اشاره به اهمیت سند آمایش استان گفت: در سند آمایش استان ضمن در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، نیازها و آینده استان بایدها و نبایدهایی هم ترسیم شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین ادامه داد: براساس سند آمایش و مطالعات صورت گرفته در این راستا فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی برای استان رقم خورده که ممنوعیت استقرار صنایع پتروشیمی و آب‌بر، عدم توسعه کمی شهرک‌های صنعتی در برخی مناطق استان از جمله آن‌ها است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های کلانی که در استان مطرح است مانند بندر خشک، شهرک هزار هکتاری انرژی خورشیدی و منطقه آزاد کشاورزی هم براساس مطالعات صورت گرفته در این سند مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین درباره توسعه نیروگاه شهید رجایی  هم ملاحظات در نظر گرفته شده و وضعیت بررسی شده است و در مجموع طرح‌هایی که در داخل استان اجرا می‌شوند با سند آمایش مخالف نیستند، صرفا در موارد محدودی که موضوع ملی و منافع کشور در میان باشد تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت که استفاده از مازوت از جمله آن‌ها است.

وی تاکید کرد: سند آمایش و مطالعات صورت گرفته در درک بهتر مسایل استان کمک می‌کند به عنوان نمونه پیشتر از  این فکر می‌کردیم نیروگاه و سیمان آبیک عامل اصلی آلودگی در این شهر است اما با مطالعات مشخص شد که درصد آلایندگی نیروگاه نه و کارخانه سیمان حدود هفت تا هشت درصد است و 27 درصد هم ناشی از تالاب الله آباد است.

یاری عنوان کرد: تکیه بر کشاورزی دانش بنیان و توجه به فضاهای گلخانه‌ای و همچنین راه اندازی گردیس علم و فناوری آبیک به این دلیل است که صنایع به لحاظ کمی نباید توسعه پیدا کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز