خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد؛

تصویب چهار طرح گردشگری گلستان در کارگروه امور زیربنایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۸۰۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از تصویب چهار طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 800 میلیارد ریال در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنای گلستان، محمدجواد ساوری در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری اظهار کرد: در این کارگروه چهار طرح گردشگری شامل دو مجتمع گردشگری، یک واحد هتل و یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در راستای سیاست‌های حمایتی دولت مردمی درزمینه  فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری و کمک به ایجاد اشتغال به تصویب رسید.

وی گفت: این تعداد طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 800 میلیارد ریال و مجموعاً با زیربنای 9 هزار مترمربع در 26 هزار متر عرصه در شهرهای علی‌آبادکتول و بندر ترکمن اجرایی می‌شود.

وی از ایجاد اشتغال برای حدود یک‌صد نفر با بهره‌برداری از این پروژه‌های خبر داد و یادآور شد: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری مجموعه‌ای از خدمات متنوع اعم از اقامتی و پذیرایی، تفریحی و ورزشی مطابق با استانداردهای روز فراهم می‌شود.

ساوری در بخشی از این جلسه با اشاره به اهمیت تصمیم‌گیری این کارگروه درروند توسعه استان، گفت: موضوعات توسعه‌ای استان و برنامه‌ها برای اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی باید بر اساس اولویت‌های استان اجرایی شود.

وی با تأکید بر این‌که در اعطای مجوز به طرح‌های قابل‌اجرای بخش‌های مختلف استان باید بر اساس اولویت‌های توسعه‌ای استان تصمیم‌گیری شود، بیان کرد: باید با هم‌افزایی و تصمیم‌گیری واحد در این جلسات تلاش کنیم که اجرای طرح‌های مختلف که در محدوده نقاط تفرجگاهی و طبیعی استان جانمایی می‌شود به این مناطق و محیط طبیعی آن آسیب نرساند؛ آسیب به این مناطق می‌تواند تأثیرات منفی در حوزه‌های مرتبط با محیط‌زیست و گردشگری استان داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز