خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس؛

تصفیه خانه طول لات باید تا دهه فجر برای بهره‌برداری تحویل داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۰۲

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از موافقت نمایندگان با ماده ۶۳ طرح بانکداری اسلامی خبر داد و گفت: با این طرح دست بانک مرکزی و قدرت مانور آن برای اعمال نظارت بیشتر بر مؤسسات پولی، اعتباری و مالی کشور باز می‌شود.

به گزارش ایلنا از رودسر، حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان گفت: نمایندگان مجلس چند روز پیش با ماده ۶۳ طرح بانکداری اسلامی که بر اساس آن برخی از اقدامات از سمت بانک مرکزی ممنوع اعلام شده بود موافقت کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس در پاسخ به این پرسش که در صورت تصویب نهایی این طرح چه تغییراتی در ساختار نظام پولی و مالی کشور ایجاد می‌شود عنوان کرد: این طرح دست بانک مرکزی را باز می‌کند تا بتواند بر موسسات پولی، اعتباری و مالی کشور نظارت بیشتری داشته باشد.

صفری ملک میان اذعان داشت: مجلس یازدهم با طرح بانکداری اسلامی ورود کرد تا بتواند بواسطه آن قدرت مانور بانک مرکزی و قدرت کنترلی آن را بر این دسته از موسسات و سیستم بانکی کشور افزایش دهد که بدون شک این کار علاوه بر ساماندهی نظام پولی و مالی برکات بسیار زیادی را در بر خواهد داشت.

وی درباره اینکه بررسی جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات چه شرایط عمومی جدیدی را برای نامزدهای انتخابات مجلس تعیین می‌کند هم تصریح کرد:‌ ما هنوز نتوانسته‌ایم در مجلس به طور کامل موضوع قانون انتخابات مجلس را نهایی کنیم به همین جهت ممانعتی وجود داشت و شورای نگهبان هم تاکید می‌کرد که تا زمانی که این قانون به طور کامل وارد صحن علنی مجلس نشده اظهار نظری هم درباره آن انجام نگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس نتایج بررسی جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و شرایط انتخاب شهرداران در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس را هم برشمرد و افزود: در این مورد دو دغدغه وجود داشت که یک دغدغه در حوزه انتخابات شوراهای شهر و روستا و یک دغدغه نسبت به عملکرد شوراهای شهر و روستا است.

صفری ملک میان اضافه کرد: در کار جدید جدای از اینکه نمایندگان مجلس امر نظارت را پیگیری می‌کردند ما در طرح جدید قوه قضائیه و برخی از معتمدین محلی، استانی و شهرستانی را هم ورود دادیم تا در کنار نمایندگان موضوع نظارت بر تایید صلاحیت و انتخابات را مدیریت کنند.

وی یکی از مهم‌ترین نقاط قوت قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا را ذکر کرد و ادامه داد: تصمیم جدید دیگری که در همین راستا گرفته شد این است که همین ترکیب یاد شده پس از انتخابات هم می‌توانند بر عملکرد شوراهای شهر و روستا نظارت کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات شهرستانی پرداخت و افزود: در این دو شهرستان چیزی بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که عمده این راهها به علت قدمت بالای آسفالت در طول زمان تخریب شده است.

صفری ملک میان عنوان کرد: در دو سال اخیر پیگیری‌های زیادی در حوزه سازمان راهداری انجام دادیم اما به دلیل مسائل مالی حاکم بر این دستگاه موفقیت آنچنانی نداشتیم زیرا با وجود در نظر گرفتن اعتبارات خوب در دولت جدید، سازمان راهداری در سه سال اخیر در شرایط بسیار سخت مالی در حال مدیریت است.

وی یادآور شد: طی رایزنی که با بنیاد علوی از چند روز گذشته انجام دادیم چهار هزار تن سیمان برای احداث جاده بتنی‌ و سپس آسفالت آن در نظر گرفته شد و انتظار داریم با توجه به ابلاغ اعتبارات جدید حوزه راهداری و با توجه به جلسات برگزاری شده بتوانیم عملیات آسفالت و تثبیت محور برخی مناطق اولویت‌دار دو شهرستان را به انجام برسانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ضمن تقدیر و تشکر از حوزه راهداری اضافه کرد: در سالی که بر ما گذشت حدودا تعمیر و آسفالت ۱۰ محور مواصلاتی در دستور کار قرار گرفت که  هشت محور آسفالت شد و دو محور باقیمانده هم قرار است تا چند وقت دیگر آسفالت شود.

*۵۰ درصد از روستاهای مناطق کوهستانی املش و رودسر از نعمت گاز برخوردارند

صفری ملک میان‌ وضعیت گازرسانی به منطقه اشکورات را هم تشریح کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های زیادی که داشتیم توانستیم حدود ۵۰ درصد از روستاهای مناطق کوهستانی املش و رودسر را گازدار کنیم برای برخی از روستاها که بالای تونل اشکور قرار دارند مقدمات گازرسانی انجام شده و هفته آینده پاکت مناقصه اجرای عملیات آن باز خواهد شد تا با مشخص شدن پیمانکار شاهد تجهیز کارگاه باشیم.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به زودی در حدود ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان هم شروع می‌شود اذعان کرد: طرح مدیریت توزیع آرد با وجود تمام فوایدی که دارد ایراداتی هم بر آن هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستایی وارد است و من این موارد را به اطلاع استاندار گیلان هم رساندم.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس افزود: در مناطق روستایی و خصوصا کوهستانی و ییلاقی که آرد برای نان خانه پز توزیع می‌شود گاهی اوقات مثلاً در زمان برداشت محصول فندق مصرف آرد افزایش پیدا میکند و انتظار داریم فوق‌العاده‌های ویژه‌ای که برای سهمیه آرد باید در نظر گرفته شود لحاظ شود.

صفری ملک میان از دستور استاندار گیلان برای حل مشکلات توزیع آرد خبر داد و تصریح کرد: سرانه هفت کیلوگرم آردی که برای این خانوارها در نظر گرفته شده بعضا تا ۹ کیلوگرم هم گاهی ارتقا پیدا میکند اما متاسفانه توزیع آرد در مناطق عادلانه صورت نمی‌گیرد و مشخص نیست این سهمیه‌ها به کجا می‌رود.

*اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان گیلان برای پروژه سد پلرود

وی در مورد اقداماتی که برای کیفیت بد آب آشامیدنی در برخی مناطق رودسر انجام شده هم توضیحاتی داد و یادآور شد: تنها راه برای بهبود آب شرب دو شهرستان رودسر و املش از حیث کمی و کیفی این است که ابتدا سد پلرود را آماده کنیم و دوم اینکه تصفیه خانه طول لات را بتوانیم به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شرایطی که در این دو سال در سد پلرود حاکم بوده را با ادوار گذشته متفاوت دانست و گفت: تا به امروز هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سد پلرود مدیریت شده و تخصیص پیدا کرده است همچنین در همین راستا ۲۵۰ میلیارد تومان از دولت قبل پرداخت شد.

صفری ملک میان اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان گیلان برای پروژه سد پلرود سخن گفت و عنوان کرد: با پیگیری‌های زیادی که داشتم وزیر نیرو پروژه سد پلرود را جزو پروژه‌های ویژه قرار داد و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی هم برای آن در نظر گرفتند که مجموعا توانستیم چیزی حدود هزار و ۵۰ میلیارد تومان را در اینجا مدیریت کنیم.

وی تعویض پیمانکار پروژه سد پلرود را از دیگر اقدامات مؤثر انجام گرفته خواند و اضافه کرد:‌ سال گذشته حدودا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار پیمانکار تصفیه خانه طول لات قرار گرفت همچنین با رایزنی‌هایی که با وزیر داشتم قرار است در مرحله اول ۵۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هم ۵۰ میلیارد تومان دیگر برای این پروژه در نظر گرفته شود.

* تصفیه خانه طول لات باید تا دهه فجر برای بهره‌برداری تحویل داده می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: طبق وعده‌های داده شده کارفرما و پیمانکار تصفیه خانه طول لات باید تا دهه فجر برای بهره‌برداری تحویل داده شود و در اینجا تاکید میکنم قولی که بنده، استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در اینباره میدهیم به طبع همان قولی است که سازمان آب منطقه‌ای داده است هرچند با این روند کاری تحقق آن را بعید میدانم و انتظار دارم مجریان به تعهدات خود عمل کنند.

صفری ملک میان افزود:‌ با افتتاح پروژه‌های هفته دولت امسال به لحاظ عمرانی اتفاقات خیلی خوبی در دو شهرستان پایه‌ریزی شد و در دو سال گذشته بیش از ۵۰‌ راه روستایی و محورها آسفالت شدند همچنین اعتباراتی که در دو سال اخیر کسب کردیم خصوصا در حوزه بنیاد مسکن برای پیگیری اقدامات در محورهای روستایی امروز این اعتبارات ملی به عدد ۶۱ میلیارد تومان رسیده که از این حیث رتبه اول جذب اعتبارات استان را در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینها اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی، اعتبار نمایندگی، قیر تهاتر، اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و معادل ۲۰ میلیارد تومان قیر رایگان از بنیاد مسکن هم بوده و مجموعا توانستیم عدد این اعتبارات را به ۱۲۰ میلیارد تومان برسانیم که این بودجه در سال ۹۸ برای حوزه شهرستان رودسر تنها دو میلیارد و‌ ۷۰۰ میلیون تومان بود.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اذعان کرد: با افزایش سقف اعتبارات دست بنیاد مسکن هم برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی و آسفالت راه‌های روستایی باز می‌شود و برنامه‌ریزی کردیم در سال پیش رو ۸۰ روستا شهرستان رودسر و ۳۰ روستای شهرستان املش آسفالت شوند برای روستاهای بالادست هم قرار است بعد از عملیات گازرسانی سنگ فرش راه‌ها انجام گیرد.

صفری ملک میان با بیان اینکه در حوزه اشتغال اتفاقات خوبی در شهرک صنعتی رودسر به وقوع پیوست ابراز داشت: برخی از واحدها تعطیل بودند که توانستیم با پیگیری‌های فراوان نسبت به فعال سازی آنها اقدام کنیم به طوری که هم اینک ۱۷ واحد با ۳۰۰ نفر اشتغال در آنجا فعال است و دو واحد دیگر هم به زودی به مرحله افتتاح می‌رسند.

وی از برطرف شدن تدریجی مشکلات بانکی دو واحد تولیدی شهرک صنعتی رودسر خبر داد و خاطرنشان کرد: فاز دوم توسعه واحد تولیدی و صنعتی پلاستیک چابکسر هم این روزها افتتاح شد و تمام تاکیدات ما این بوده که مشکلات و موانع کار تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز