خبرگزاری کار ایران

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۸۸۰

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قزوین آغاز و تا امروز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی با اعلام این خبر از برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: این مسابقات از امروز به مدت ۲ روز در سازمان تبلیغات قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اصلی برگزار کننده مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا امسال برای چهل و پنجمین سال متوالی این مسابقات را برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: این مسابقات به صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۱۹۳ نفر از مرحله شهرستانی این مسابقات به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند که از این تعداد ۷۲ نفر خواهر و ۱۲۱ نفر برادر هستند که در ۹ رشته به رقابت می‌پردازند.

این مسئول افزود: رشته‌های دعاخوانی، اذان و تواشیح به صورت ضبط شده بوده و برای داوری به تهران ارسال می‌شود و شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز و حفظ ۱۰ و پنج جز در استان به رقابت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری که در پاییز برگزار می‌شود راه می‌یابند و قزوین میزبان سه رشته اذان، تواشیح و دعاخوانی در مرحله کشوری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز