خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس :

باید زیرساخت‌های امنیت غدایی در کشور را مهیا کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۷۲۷

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های امنیت غدایی در کشور مهیا شود، گفت: بایستی با برنامه‌ریزی و مدیریت تلاش کنیم تا با هدفمند ساختن نظام تولید بتوانیم کشور را در تنگناهای بین‌المللی نظیر مناقشات منطقه‌ای اخیر که با جنگ روسیه و اوکراین رقم خورد ، با کارنامه موفق از سفره مردم حمایت کنیم.

به گزارش ایلنا محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس در نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با بیان اینکه یکی از راهبردهای کلان کشور در عرصه مدیریتی حمایت از بخش خصوصی است، مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس اراده کردیم و توانستیم جنگ را مدیدیت کنیم اما اکنون در برخی از عرصه‌های مدیریتی کشور با چالش مواجه شده‌ایم که بایستی با بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و توسعه‌ای فعال در بخش اقتصاد بتوانیم تولید پایدار را در کشور نهادینه کنیم.

عسکری در رابطه با اهمیت نظارت الکترونیکی دولت هم اشاراتی داشت و در این زمینه اظهار داشت: زیرساخت‌های سنتی ما باید با هدف تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش با تعریف و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم الکترونیکی، توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وی اضافه کرد: باید با راهکارهای نوین بر اساس نیازهای امروز جامعه و ابتکار عمل مدیریتی بتوانیم در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گام‌های جدی را در سطح ملی و محلی برداریم.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های تورم بر اساس قیمت نهایی مصرف‌کننده ارزیابی می‌شود، گفت: قیمت‌های محصولات کشاورزی و محصولات تولیدی در صنایع غذایی بر اساس نظام عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و بر این باوریم قیمت‌‌گذاری دستوری پاسخگو نیست.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش صنایع غذایی، خاطرنشان کرد: با فضاسازی‌ برای جذب سرمایه لازم در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر رونق اقتصاد ملی، امکان اشتغال‌آفرینی مناسبی برای جوانان فارغ‌التحصیل کشور فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز