خبرگزاری کار ایران

استاندارگلستان:

گلستان پایلوت طرح کنترل کاهش آسیب های اجتماعی در کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۴۷۵

استاندار گلستان گفت: گلستان پایلوت طرح کنترل کاهش آسیب های اجتماعی در کشور شد تا مداخلات محله محور را برای معضلات اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد زنگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: تعهد ما در نهضت ملی مسکن ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در ۴ سال است که تا کنون قریب به ۹۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و البته نیازمند ۱۸۰۰ هکتار زمین هستیم . در حوزه مسکن روستایی ۲۸ هزار واحد تعهد داشتیم که ۶۰ درصد زمین آن تامین شده و با استفاده از کمیته فرعی مسکن اراضی تحت تملک دستگاه ها را شناسایی کردیم و البته همه می توانند با سوت زنی نسبت به اعلام اراضی مازاد دستگاه ها اقدام کنند تا مراحل تحویل آنها به اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: دولت اشتغال جوانان را مورد توجه قرار داده و از ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب سفر رییس جمهور ، ۱۰ درصد به اشتغال دانش بنیان  اختصاص یافته و البته ۱۷۵۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات دولت برای ازدواج جوانان است.

وی گفت: در سفر رییس قوه قضاییه اختیارات کامل در خصوص پتروشیمی گلستان به رییس کل دادگستری استان تفویض شد و تا کنون ۱۱ گام از ۱۲ گام حل مشکلات پتروشیمی برداشته شده و با پرداخت بدهی پتروشیمی گلستان به شرکت پتروشیمی ایران و معرفی بزرگترین هلدینگ این حوزه ، امیدواریم هر چه زودتر فاز اجرایی آن آغاز شود.

زنگانه بیان کرد: فاز ۶ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو گمیشان با محوریت اشتغال بومیان و گلستانی ها در سفر رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفت و بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه به آن اختصاص یافت و البته مجتمع ۵۰۰ هکتاری ماهیان خاویاری نیز در کنار مجتمع پرورش میگو مورد توجه است.

وی افزود: گلستان روزگاری قطب پرورش خاویار و ماهیان خاویاری بوده اما به دلیل مشکلات خلیج گرگان که حکم رحم دریای خزر را دارد در حال حاضر تولیدات استان به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور منابع خوبی برای بیمارستان ها در نظر گرفته شد به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان گالیکش مصوب شد، پروژه بیمارستان گمیشان فعال است و بیش از هزار میلیارد تومان برای بیمارستان جایگزین ۵ آذر مصوب شد.

وی گفت: پروژه گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده علی رغم تمام اراده هایی که مانع انجام آن می شوند با قدرت و قوت هر چه بیشتر در حال انجام است و تاکنون جاده دسترسی در سایت پشتیبان با کسب تمام مجوزهای زیست محیطی احداث شده و همچنین در سایت ۱۳۸ هکتاری پشتیبان و ۲۲ هکتاری داخل جزیره نیازمند توان مالی سرمایه گذاران هستیم در عین حال از ظرفیت تغییر کاربری فضاهای موجود نیز استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود به عنوان یک کلان پروژه می تواند ارتباط ما را با کشورهای آسیای مرکزی برقرار کند و معتقدیم این پروژه می تواند در سطح ملی ارزشمند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز