خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

گلستان نقطه امن مبادلات تجاری و حمل و نقل در منطقه «سی آی اس» و آسیای میانه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۴۷

استاندار گلستان گفت: ایران و استان گلستان نقطه امن مبادلات تجاری و حمل و نقل در منطقه «سی آی اس» و آسیای میانه است و مسیر دریای خزر و ایران یکی از بهترین مسیرهای مبادله کالا و حمل و نقل است که می‌تواندد شرایط تجارت و اقتصاد را در منطقه آسیای میانه و کشورهای «سی آی اس» متحول کند.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد زنگانه در جلسه جمع‌بندی مذاکرات هیات تجاری، اقتصادی جمهوری تاتارستان در گرگان اظهارکرد: مذاکرات نشان می‌دهد مباحث حمل و نقل، توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی یا همان کریدور شمال به جنوب مورد نظر و تاکید دو طرف قرار دارد و بعد از شرایط و اتفاقات منطقه، غرب خزر شرایط متفاوتی را برای حمل و نقل، واردات و صادرات ایجاد کرده و کشورهای منطقه باید با همکاری همدیگر مسیرهای ایمن و مطمئن را در شرایط مختلف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های رقابتی و برتر تاتارستان و گلستان ظرفیت‌‌های کشاورزی است و اقدامات مشترک می‌تواند در توسعه کشاورزی دوطرف موثر باشد و در موضوع کشاورزی و شیلات ظرفیت گلستان یک ظرفیت کم نظیری است و توانمندی گلستان در این عرصه بسیار بالا است.

زنگانه گفت: در استان گلستان مقرر است 94 هزار مسکن را برای مردم بسازیم و در همکاری مشترک صنعت ساختمان و استفاده از توانمندی‌های دوطرف در حوزه مواد اولیه و ساخت ساختمان می‌توانیم همکاری مشترک را داشته باشیم.

وی بیان کرد: در بخش گردشگری گلستان و کازان و تاتارستان از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است و به طور قطع ظرفیت‌های استان گلستان که هشت اقلیم را در خود دارد می‌تواند مورد استقبال گردشگران تاتارستانی قرار گیرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های تاتارستان می‌توانیم اقدامات گردشگری متفاوتی را به صورت مشترک رقم بزنیم و موضوع گردشگری سلامت یکی از حوزه‌هایی است که استان گلستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و در کنار این موضوع می‌توانیم در بخش‌های داروسازی، درمان و مباحث بهداشتی همکاری‌های خوبی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه تاتارستان در صنایع پتروشیمی و صنعت نفت و از سوی دیگر برنامه گلستان در توسعه پتروشیمی گلستان و اقدامات حوزه نفت و گاز می‌توانیم همکاری مشترک خوبی را شاهد باشیم و اجرای طرح‌های صنعتی با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند یکی از محورهای مشترک همکاری ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز