خبرگزاری کار ایران

۲۵ درصد واحد های تولیدی آذربایجان غربی نیمه فعال و راکد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۱۹۲

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر آذربایجان غربی دارای ۲ هزار و ۳۰ واحد تولیدی صنعتی است که ۷۵ درصد از این واحدها فعال و ۲۵ درصد نیمه فعال و راکد هستند.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با  خبرنگاران، اظهار کرد: در یک سال گذشته در آذربایجان غربی ۲۴۱ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای سه هزار و ۸۵۲ نفر صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بازه زمانی یاد شده ۲ هزار و ۲۲۵ فقره جواز تأسیس برای واحدهای جدیدالاحداث و جواز توسعه ای برای واحدهای صنعتی فعال که در صدد توسعه واحد خود بودند صادر شده است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۹۱ هزار میلیارد در این واحدها زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این واحدها پیش بینی می شود.

سرتیپی عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید و واحدهای صنعتی استان در چهار ماهه سال جاری ۵۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد که ۵۴۷ مصوبه جهت حل مشکلات و رفع موانع موجود در واحدهای صنعتی به تصویب اعضاء کارگروه رسیده است و دستگاه های ذیربط ملزم به اجرای مصوبات این کارگروه هستند.

وی به عملکرد حوزه معادن و صنایع معدنی استان اشاره کرد و گفت:  ۴۷ فقره پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۵۹نفر صادر شده است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی فوق ۴۵ فقره پروانه اکتشافی برای محدوده های جدید معدنی و ۲۲ گواهینامه کشف برای محدوده های معدنی که در مرحله پایانی اکتشافی قرار دارند صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص پروژهای قابل افتتاح هفته دولت نیز خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دولت پنج طرح صنعتی و معدنی در استان با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، برای بهره برداری از این واحدها بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۵۲ نفر مهیا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز