خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

تامین اعتبار 92 پروژه عمرانی قابل افتتاح در سمنان از محل سفر رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۳۶

استاندار سمنان اظهار کرد: اعتبار بیش از ۹۲ پروژه عمرانی که در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود از محل سفر ریاست‌ جمهوری تامین شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی در آیین افتتاح همزمان طرح های عمرانی و اقتصادی گرمسار بیان کرد: برنامه ریزی به جهت احداث بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی از دیگر اقدامات ارزنده در دولت سیزدهم است که در حال اجرا است.

وی افزود: به برکت سفر ریاست جمهوری به استان، ۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت و ۵ هزار فقره تسهیلات دیگر نیز در آینده پرداخت خواهد شد.

استاندار سمنان ادامه داد: بالغ بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از محل سفر ریاست جمهوری به استان به مردم پرداخت شد.

هاشمی تصریح کرد: با افزایش خرید قیمت تضمینی گندم توسط دولت، تاکنون بیش از ۹۲ درصد مطالبات کشاورزان در سال جاری پرداخت شده و ۵۵ درصد خرید گندم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعتبار بیش از ۹۲ پروژه عمرانی که در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود از محل سفر ریاست‌ جمهوری تامین شده است.

استاندار سمنان اظهار کرد: با عنایت به تصمیم دولت رئیسی مبنی بر عدم کلنگ زنی پروژه های جدید و تکمیل پروژه های گذشته در هفته دولت امسال صرفا طرح های شهرداری ها و بخش خصوصی کلنگ زنی خواهد شد.

وی یادآور شد: در طی مدت فعالیت دولت سیزدهم، نه تنها واحد صنعتی یا تولیدی استان تعطیل نشده، بلکه تعداد ۴۵ واحد راکد نیز راه اندازی و به چرخه تولید بازگشته است که به همین دلیل برای ۱۳۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و به همین واسطه نرخ بیکاری استان به کمترین‌ میزان خود طی ۱۰ سال گذشته رسیده است.

هاشمی تصریح کرد: در بحث ارتباط چهره به چهره با مردم و حضور در شهرها، مناطق و روستاها در استان بیش از ۲۴۰ مورد سفر شکل گرفت و ۱۸۰ مورد ارتباط تلفنی سامد برقرار شد که استان سمنان را در کشور به استان پیشرو تبدیل کرده است.

وی گفت: ۹۲ درصد اعتبارات تخصیص یافته ی نقدی عمرانی سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون جذب و در استان هزینه شده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: در طی هفته دولت ۵۶۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵۰۱ میلبارد تومان و ۳۴ پروژه اقتصادی با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان جمعا به میزان ۶۰۰ پروژه با اعتبار کلی ۲۰۰۷ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که برای ۴۴۴ نفر شغل ایجاد می کند.‌

هاشمی ادامه داد: تعداد پروژه های عمرانی قابل بهره برداری در هفته دولت امسال به تعداد ۵۶۴ پروژه در مقایسه با ۲۸۴ پروژه که در هفته دولت سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید از رشدی معادل ۹۸ درصد برخوردار است.‌

وی افزود: پروژه های عمرانی قابل بهره برداری امسال با اعتبار هزار و 501 میلیارد تومان در مقایسه با اعتبار طرح های بهره برداری شده در هفته دولت سال قبل به میزان ۴۸۸ میلیارد ریال ، از رشد ریالی معادل ۲۰۷ درصد برخوردار است.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز