خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی قزوین:

بناهای تاریخی قزوین در تعطیلات میزبان گردشگران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۲۴۶

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: بناهای تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته و ایام تعطیلات میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستنند.

به گزارش ایلنا، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و استقبال گردشگران و تورهای گردشگری ورودی برای بازدید از این بناها، در روزهای تعطیل و آخر هفته بناهای تاریخی شهر آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین اظهارکرد: موزه‌های قزوین شامل کاخ‌موزه ‌چهلستون، موزه شهر، موزه سنگ‌نگاره‌های عالی‌قاپو و موزه مردم‌شناسی قجر و بناهایی چون مجموعه تاریخی– فرهنگی سعدالسلطنه، حسینینه امینی‌ها و آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع) در همه ایام سال میزبان گردشگران هستند.

وی افزود: علاوه بر بناهای یادشده آب‌انبار مسجد جامع، آرامگاه حمدالله مستوفی، کلیسای کانتور و سردر عالی‌‎قاپو نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای گردشگران هستند.

نورانی یادآور شد: در خصوص مسجد جامع عتیق که از بناهای تاریخی شاخص قزوین بوده و آشنایی گردشگران با این بنای باشکوه تاریخی‌مذهبی بسیار ضروری است، در مکاتبه با اداره‌کل اوقاف و امورخیریه قزوین بر باز بودن درب این بنا برای میزبانی از گردشگران در همه ایام تاکید شده است.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم گردشگران و گروه‌هایی که در ایام تعطیل به قزوین سفر می‌کنند به‌لحاظ بازدید از اماکن تاریخی مشکلی نداشته باشند و موجبات رضایت خاطر این عزیزان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز