خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبر داد؛

تجهیز فرودگاه ساری به سامانه فرود هواپیما

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۷۱۲

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: با خرید و نصب تجهیزات سامانه (آی ال اس - ILS) برای فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری، این فرودگاه به سیستم فرود هواپیما در شرایط بد آب و هوایی مجهز شده است. ‎

به گزارش ایلنا، سعدالله وطن خواه گفت: با خرید و نصب تجهیزات سامانه (آی ال اس - ILS) برای فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری، این فرودگاه به سیستم فرود هواپیما در شرایط بد آب و هوایی مجهز شده است. ‎

وطن خواه، افزود: با نصب این سامانه مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع شده و با توجه به افزایش پروازهای فرودگاه ساری وجود چنین دستگاهی نیاز بود.

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: برای خرید این دستگاه ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از سوی شرکت فرودگاه های کشور هزینه شده است.

وی افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور تنها برای خرید زمین ۱۰ هکتاری خارج از فرودگاه که زیرساخت‌های مورد نیاز این سامانه کمک ناوبری باید در آن ساخته و دستگاه نصب شود، صد میلیارد ریال هزینه کرده است.

وطن خواه ادامه داد: وجود سامانه آی ال اس که از تجهیزات کمک ناوبری مورد نیاز فرودگاه‌ها برای هدایت هواپیماهاست، باعث می‌شود تا فرود امن در شرایط بد آب و هوایی و کاهش دید خلبانان فراهم شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران همچنین با اشاره به نامناسب بودن ورودی فرودگاه بین‌المللی ساری، گفت: محصور شدن ورودی این فرودگاه در میان خانه‌های شخصی افراد و گاها چهره ناخوشایند خانه‌ها، باعث شده تا بر ظاهر ورودی فرودگاه تاثیر بگذارد.

وی افزود: برای بهسازی و ساماندهی این وضعیت با اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی املاک شخصی خریداری شد و مسیر دسترسی به فرودگاه مناسب سازی شده است.

وطن خواه همچنین از تخصیص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای احداث بلوار ورودی فرودگاه ساری به عنوان اقدام انجام شده در یکسال اخیر نام برد و گفت: با ایجاد ۲ لاین رفت و برگشت فضای خوب و شایسته ای برای دسترسی به این فرودگاه ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز