خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان تاکید کرد؛

ضرورت برخورد جدی با عرضه کنندگان سم و کود تقلبی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۱۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر برخورد و مقابله جدی با سم و کود تقلبی در استان قزوین تاکید کرد و گفت: شرکت خدمات حمایتی از همه ظرفیت‌ها برای رصد و پایش استفاده کند تا با کمک بخش خصوصی بر کارگزاران توزیع کود نظارت شود.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی در بازدید از شرکت خدمات حمایتی گفت: تامین به موقع نهاده با هدف مبارزه با آفات و تغذیه خاک در افزایش راندمان کشاورزی مهم‌ترین موردی است که باید در اولویت شرکت خدمات حمایتی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: اگر بتوانیم به موقع نهاده را تحویل کشاورز دهیم و هنگام برداشت به میزان تولید مورد نظر برسیم، در این صورت به هدف مطلوب دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: شخصی که کود یا سم را با آرم جعلی جهاد کشاورزی به دست کشاورز می‌دهد، زیرساخت کشاورزی کشور را هدف گرفته و باید با رصد و نظارت قانونی با آن‌ها برخورد کرد.

این مسئول بیان کرد: تغذیه علمی خاک بسیار مهم است و باید نقشه خاک شناسی استان قزوین بروزرسانی شود تا بر اساس آن نهاده تحویل کشاورزان بدهیم.

افلاطونی همچنین اظهار داشت : آزمایشگاه خاک در مرکز تحقیقات باید آنالیز درست برای استفاده از کود به کشاورزان ارائه دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر سلامت غذای مردم تاکید کرد و گفت: مانده نیترات در محصول غذایی و  خسارت جبران ناپذیری برای سلامت انسان ایجاد می‌کند که باید آن را به رقم ناچیزی رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز