خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران؛

منابع جدید برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس تخصیص داده می‌شود / استاندار هرمزگان: ۷۱۱ پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۶۰۲

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از محل منابع جدید ازجمله ماده ۵۶ و هم منابع عمومی، ظرف یک دو ماه آینده اعتبار خوبی برای تکمیل این بیمارستان تزریق می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از بندرشهید رجایی بندرعباس در جمع رسانه‌ها، اظهار کرد: بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان دستورات ویژه‌ای در خصوص توسعه همه جانبه هرمزگان، مخصوصا در حوزه توسعه بندری صادر شد. امروز در بازدیدی که از مزارع میگو شیلات داشتیم خوشبختانه با منابعی که تخصیص داده شده بالغ بر ۱۰ هزار هکتار در فاز اول به مزارع تولید میگو اضافه می شود که  آقای استاندار مقدمات آن را فراهم کرده و زیرساخت راه، برق و سایر زیرساخت‌ها نیز فراهم است و این طرح پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی افزود: یکی از هنرهای مدیریت استان هرمزگان، اصلاح فرآیند‌ها است، که با این امر پیشرفت و بهره‌وری در استان به شدت افزایش پیدا کرده است.

مرتضوی بیان‌کرد: از طرح‌های بیمارستانی هم بازدید داشتیم و  بعد از سفر ریاست جمهوری بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی پیشرفت خوبی نزدیک به ۷۰ درصد داشته است که از محل منابع جدید ازجمله ماده ۵۶ و هم منابع عمومی، ظرف یک دو ماه آینده اعتبار خوبی برای تکمیل این بیمارستان تزریق می‌شود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قول دادند که تا پایان خرداد سال آینده بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی را تکمیل کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید‌کرد: موضوع بناد هم در کلان کشور  اثرگذاری ملی دارد و هم در منطقه‌ و بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین بنادر کشور است که طرح توسعه آن در دستورکار قرار دارد و خوشبختانه پیشرفت خوبی را داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه کانتینری با اصلاح فرآیندها درصد ترخیص کالاها به شدت افزایش پیدا کرده  تا جایی که اساسا کشتی معطل و در نوبت‌ مانده ندارند و طرح تخلیه کالاهای فله‌ای هم پیشرفت خوبی داشته و در بخش قابل توجهی از کار پیشرفت حاصل شده است. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری عنوان‌کرد: صادرات غیرنفتی از بندر شهید رجایی، نزدیک به ۴۴ درصد در ۴ ماهه اول سال افزایش پیدا کرده و درآمدهای حاصل از گمرک در کل کشور حدود ۱۸۰ درصد افزایش داشته لذا استنباط من این است که پس از سفر آقای رئیس جمهور با همت عالمانه‌ای که در مدیریت استان وجود دارد و با هماهنگی‌ که در مدیریت استان به وقوع پیوسته هرمزگان وارد مرحله دیگری از تولید و خدمت شده است و من امیدوارم در بازدیدهای آینده شاهد رفت‌های شگرفی باشیم چرا که این دولت، دولتی تحولی و انقلابی است و ما بسیار خرسند هستیم که تمام طرح‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور محترم مصوب شده است به پیشرفت مناسبی رسیده‌اند. 

مرتضوی عنوان‌کرد: سیاست محوری دولت سیزدهم ارتباط با همسایگان مخصوصا کشورهای برادر در حوزه خلیج‌فارس است و در رابطه با اقتصاد دریا محور  در حوزه بازرگانی در دریا، صنایع دریایی، صنایع کشاورزی مرتبط با دریا همچون طرح توسعه ۴۵هزار هکتار مزارع میگو قطعا می‌تواند با اجرا شدن این طرح‌ها در کنار توسعه بنادر و دعوت از سرمایه‌گذاران در حوزه اشتغال گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم روند اجرای مصوبات بلا مشکل است اما واقعا این روند فراتر از انتظار بوده است و آن چه که جای تشکر ویژه دارد این است که بلافاصله پس از سفر آقای رئیس‌جمهور تقریبا در بازه‌ای یک ماهه اعتبارات خوبی تخصیص داده شد.

وی افزود: سال گذشته ۱۳۲۰ میلیارد تومان تزریق منابع داشتیم و این پیشرفتی که شاهد هستیم و حدود ۷۱۱ پروژه‌ای که بنا داریم در هفته دولت افتتاح کنیم ناشی از تخصیص گسترده منابع سفر است.

دوستی تاکید‌کرد: آنچه که جای تشکر ویژه از هیات دولت و جناب آقای رئیس‌جمهور دارد تخصیص سریع هنگام و به موقع منابع بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز