خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس تا آبان‌ماه

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۹۱۴

استاندار هرمزگان گفت: تا آبان ماه سال جاری فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در آیین بهره برداری پروژه‌های بزرگ آب و برق در استان هرمزگان که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به افتتاح فاز دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، عنوان کرد: همچنین تا آبان ماه سال جاری نیز فاز نخست بزرگترین آب شیرین کن کشور در بندرعباس آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ها افتخار بزرگی برای استان هرمزگان و کشور است، افزود: راه اندازی این آب شیرین کن های بزرگ در بندرعباس، موجب تامین آب شرب پایدار برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر خواهد شد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: با بهره‌برداری از این آب شیرین کن ها، استفاده از آب سدهای میناب و شمیل و نیان برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر به تدریج کاهش می‌یابد و آب این سدها جهت توسعه کشاورزی و اشتغالزایی در شرق هرمزگان به ویژه شهرستان میناب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همتی با بیان اینکه فاز نخست طرح آبرسانی از سد جگین به شهرستان بشاگرد به عنوان بزرگترین پروژه اجرا شده در این شهرستان امروز به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: تا پایان سال جاری نیز پروژه آبرسانی به ۵۵ روستای شهرستان بشاگرد، افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در حوزه ساخت راه نیز طرح‌های بزرگی در شهرستان بشاگرد در حال اجراست و تا پایان دولت دوازدهم این شهرستان به لحاظ زیرساخت های مختلف از جمله آب، راه و آموزش به شاخص‌های مطلوبی می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز