خبرگزاری کار ایران

مقابله ویژه و تخصصی با آفت برگ خوار نارون/ بیش از ۹ هزار اصله درخت نارون مقابل آفات ایمن شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۳۰

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از اجرای عملیات سمپاشی و مقابله تخصصی با آفات برای بیش از ۹ هزار اصله درخت نارون درمعابر فرعی طی دو مرحله سم پاشی در سطح شهر مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید علی اکبر انتظام با اعلام این خبر اظهار کرد: درختان نارون یکی از گونه‌های درختی مقاوم به شرایط آب و هوایی و اقلیم مشهد است که متاسفانه در دهه های اخیر با ورود نوعی آفت برگ خوار دچار تنش های زیست محیطی مختلفی شده بود و در برخی موارد این آفات تعداد زیادی از درختان نارون را به کام مرگ کشانده بود.

وی ادامه داد: با توجه به زیبایی منظر این درخت و شرایط رشد مناسب آن در شهر مشهد از همان ابتدای ورود آفات، عملیات مقابله با آفات به صورت جدی پیگیری شد و اجرای عملیات سمپاشی برای این درختان در دستور کار قرار گرفت.

انتظام افزود: سمپاشی این درختان مزایایی نظیر، کنترل قابل توجه آفت برگخوار نارون، افزایش فوق العاده سطح تاج و سایه انداز درخت و افزایش سطح فتوسنتز برگ ها را دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۶ هزار اصله درخت نارون در معابر اصلی و فرعی  سطح شهر مشهد در مقابل آفات ایمن شدند و در سال جاری نیز بیش از ۹ هزار اصله درخت نارون دیگر تا پایان شهریور ماه  با اجرای عملیات سمپاشی و مقابله با آفات در مقابل بیماری‌های مختلف ایمن خواهند شد.

 مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، سمپاشی درختان در اوایل صبح و بعدازظهر انجام خواهد شد و از شهروندان عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه درخت بیمار در سطح شهر و به ویژه معابر فرعی و مقابل منازلشان به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به انجام عملیات تیمار درختان اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز