خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد؛

ترانزیت بیش از ۵۹۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۱۴۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پایانه مرزی پرویزخان طی ۴ماهه سالجاری ۵۹۱ هزار و ۹۹۲ تن کالا ترانزیت ورودی و خروجی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه :  فریبرز کرمی گفت: پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان مرزی قصرشیرین، بزرگترین شاهراه اقتصادی ایران به عراق است که بیشترین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان از این گذرگاه بین‌المللی صادر می‌شود و می‌توان گفت تنها مرزی است که خواب ندارد و تمام ایام سال  بصورت شبانه روزی فعال است.

وی گفت: طی ۴ ماهه سالجاری ۱هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰ درصد افزایش داشته است.

کرمی درباره ترانزیت کالای خروجی گفت: ۱۹ هزار و ۴۳۰ تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده است که در سال با گذشته ۵ هزار و ۳۶۴ تن کالا ۲۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره واردات کالا گفت: ۵۷۲ هزار و ۵۶۲ تن ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان بوده است که در مقایسه با سال گذشته با واردات ۲۳۵ هزار و ۴۰۲ تن افزایش ۱۴۳ درصدی پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: پایانه مرزی پرویزخان بیش از ۲۰ هزار ناوگان ترانزیت ورودی داشته است که سال ماقبل ۸ هزار و ۷۲۰ دستگاه بوده و افزایش ۱۳۴ درصدی داشته است.

کرمی در پایان افزود: استان کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۵ پایانه مرزی فعال با عراق است که پایانه مرزی پرویزخان در این استان کرمانشاه بزرگترین دروازه تجاری کشورمان برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق  محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز