خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

عدم ارائه آمارهای رسمی بخش خصوصی را با مشکل مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۱۱۶

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: اخیرا سازمان توسعه تجارت، آمارهای رسمی را در اختیار فعالین اقتصادی قرار نمی‌دهد که این وضعیت، بخش خصوصی را در تصمیم‌سازی‌ها دچار مشکل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی بخشنده در جلسه استانی میز کشمش که در دفتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین برگزار شد، گفت: تناقض آمارهای رسمی و اطلاعات  موجود در سطوح بازارهای کشاورزی را شاهد هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: با عدم ارائه آمار رسمی بخش خصوصی با مشکل تصمیم‌سازی مواجه می‌شود؛ چرا که فاصله معناداری میان نیازهای حقیقی بازار و میزان تولیدات محصولات کشاورزی اتفاق می افتد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان در این  نشست خواستار شفاف سازی فعالیت‌ها و پاسخگویی صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان شد.

رئیس دپارتمان کشاورزی اتاق قزوین هم در این نشست به برگزاری اولین رویداد ایده‌های نو و فناوری‌های تجاری شده دانش بنیان در بخش کشاورزی با مشارکت دستگاه های ذیربط و استان‌های  مختلف کشور اشاره کرد.

سعید یوسف زارگان ادامه داد: استان قزوین به صورت ملی، معین محصولات کشمش در سال 1401 اعلام شده است و ما موضوع کشمش را نیز در این رویداد با جدیت پیگیری می‌کنیم.

رحمانی، معاون سازمان جهاد کشاورزی و برزگر معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص صندوق حمایت از کشاورزی مستقر در تاکستان و چگونگی حمایت سازمان توسعه تجارت کشور  از صادرکنندگان کشمش را بیان کردند.

در ابتدای این نشست، میرابی، نائب رئیس انجمن توسعه  فرآوری انگور به ارائه گزارش جامعی از طرح کیفیت بخشی به تولید، صادرات، برندسازی، کاهش ضایعات و بازاریابی منطقه‌ای کشمش استان که توسط این انجمن تهیه شده است، پرداخت.

همچنین در این جلسه پیشنهادهای اجرایی به منظور مرتفع کردن موانع و مشکلات پیش روی تولید کنندگان و صادرکنندگان استان موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز