خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

۹۰ درصد واحدهای صنعتی قزوین صنایع کوچک و متوسط هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۹۳۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۹۰ درصد واحدهای صنعتی استان صنایع کوچک هستند که ۶۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند، از این رو نیاز داریم سیاست‌های خاصی برای صنایع کوچک و متوسط داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا صفاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی در دو حوزه آماده سازی زیرساخت‌ها و احداث صنایع و حمایت از صنایع کوچک فعالیت دارد و در استان ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و ۳ شهرک صنعتی خصوصی داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۴ هزار و ۸۶۱ هکتار زمین داریم که تاکنون ۲ هزار و ۸۷۲ هکتار آن عملیاتی شده و ۲ هزار و ۳۹ هکتار آن صنعتی است.

این مسئول افزود: استفاده از ظرفیت‌های صنعتی موجود استان برای بازگشت به چرخه تولید و ارتقای تولید در واحدهایی که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعال هستند، مد نظر است و از ابتدای سال تاکنون ۲۴ واحد تولیدی احیا شده است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر ۱۳۹ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم که برنامه‌های حمایتی برای بازگشت آن‌ها به چرخه تولید را در دستور کار داریم.

صفاری اظهار کرد: ۲۰ واحد سرمایه‌گذار خارجی داریم که ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و جذب سرمایه‌گذار بیشتر برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی هم مد نظر است.

قزوین در رتبه سوم کشوری جذب سرمایه گذار قرار دارد

وی ادامه داد: در زمینه بازپس گیری اراضی هم اقداماتی را انجام می‌دهیم و ۶۰ قرار داد که به تعهداتشان عمل نکرده‌اند را در گروه ویژه بررسی کرده و ۲۵۰ اخطار در این زمینه صادر شده است و باتوجه به تقاضامحور بودن قزوین فسخ این قراردادها پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی رتبه سوم کشور را کسب کرده و در سال جدید شفاف سازی و واگذاری الکترونیکی اراضی اجرایی شد و درحال حاضر هر متقاضی درخواست زمین داشته باشد تمام فرآیند آن الکترونیکی خواهد بود.

وی گفت: کمیته پایش برای بررسی طرح‌های صنعتی راه اندازی شده و ۲۹ طرح صنعتی تعطیل توسط این پایش شناسایی شد، همچنین ۷۸ قطعه زمین که ۳۱ هکتار بود را به سرمایه گذار جدید واگذار کردیم.

این مسئول عنوان کرد: برای تامین آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی مطالعاتی را در دست اجرا داریم که استفاده از پساب‌ها و توجه به تصفیه خانه‌ها از جمله اقداماتی است که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۹۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها تخصیص پیدا کرد.

صفاری ادامه داد: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان مسئول انتخاب شده است. 

وی اظهار کرد: ساماندهی اصناف تولیدی و توزیعی در دستور کار است و در سفر رئیس جمهور مجوز ساخت دو شهرک صنفی گرفته شد، همچنین ایجاد شهرک تخصصی انرژی برای اولین بار در سطح کشور در قزوین مطرح شد و برای این امر ۱۳ محل مکان یابی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: ۸ کارگاه آماده در شهرک صنعتی کاسپین درحال آماده سازی است که واحدهای دانش بنیان در آن مستقر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز