خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز:

مشکل شیراز معتادین متجاهر است/ظرفیت کمپ های ماده 16 تکمیل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۰۸۴

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز در خصوص تعیین تکلیف سازه های ناایمن موارد لازم اعلام شده است تا این سازه ها مشخص شوند، گفت: شهرداری های صدرا، داریون و خان زنیان، موردی در این خصوص اعلام نکرده اند اما شهرداری شیراز لیستی ارائه کرده که استحکام بخشی و یا تخریب آنها دنبال خواهد شد‌.

به گزارش ایلنا، لطف الله شیبانی در نشست خبری  با اشاره به سیل اخیر گفت: خوشبختانه اتفاق ناگواری در شیراز نداشته ایم اما میزان خسارت وارده برای جبران، جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه با گذشت 5 ماه از سال، هنوز تخصیص اعتبارات عمرانی را نداریم، بیان کرد: در سال جاری آنچه به عنوان اعتبارات عمرانی شهرستان شیراز اعلام شد، حدود ۳۴۵ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار شیراز گفت: امسال به لحاظ مشکلات بودجه ای و حذف برخی از سرفصل ها، به جای افزایش اعتبارات، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات هم کم شده است و این درحالی است که شهرستان شیراز حدود ۵۰ درصد جمعیت و حدود ۷۰ درصد مسائل استان را در خود دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال دغدغه اصلی ما است و درعین حال بزرگترین پروژه ها در شهرستان شیراز احداث می شود، به برخی از پروژه ها اشاره و عنوان کرد: آزادراه شیراز –اصفهان، کمربند جنوب شرقی شیراز که از سمت حسینی الهاشمی شروع و به سمت شرق می رود، و کمربند شرقی؛ از جمله پروژه های بزرگی است که تقریبا کار اساسی عمرانی روی آن انجام نمی شود. شیبانی با اشاره به اینکه پروژه ریلی و قطار شیراز به سمت بوشهر نیز از پروژه های اصلی به شمار می رود، بیان کرد: ما هنوز موضوع و مشکل تامین آب شرب حتی در داخل شهر شیراز را داریم و اگر بخواهیم با مقیاس های برخورداری نیز سنجش کنیم، بسیاری از نقاط داخل شهر شیراز مشکلات آب، فاضلاب، راه و ... را دارند که باید گام های خوبی در رفع مشکلات شهرستان برداشته شود.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به موضوع نهضت ملی مسکن گفت: ۱۳۴هزار واحد در کل استان راستی آزمایی شده که از این تعداد، حدود ۷۵ هزار واحد در شهرستان شیراز است. شیبانی ادامه داد: در شهرستان شیراز زمین مورد نیاز برای این موضوع، تامین و مکان یابی انجام و مراحل قانونی اخذ مجوز نیز صورت گرفته است؛ همچنین در صدرا نیز ۱۵ هزار واحد درحال اجرا است.

فرماندار شیراز در ادامه به مسائل و مشکلات اجتماعی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: اولین مشکل شهر شیراز، معتادین متجاهر است و درحال حاضر تقریبا در کمپ های دولتی و خصوصی ماده  16، ظرفیت تکمیل است، اما باز هم شاهد حضور معتادین متجاهر در خیابان ها هستیم. به گفته شیبانی، وجود معتادین متجاهر در شیراز یک درد اجتماعی است که باید براساس بخشنامه وزیر تا پایان شهریور ماه در کلانشهرها تعیین تکلیف شوند و در این خصوص قدمی برداریم.

شیبانی با بیان اینکه یک کمپ در جاده زرقان برای معتادان متجاهر با همکاری سپاه فجر فارس تا ۱۰ روز آینده افتتاح خواهد شد، افزود: این موضوع در بحث معتادان متجاهر شهر شیراز نقش موثری خواهد داشت. وی با اشاره به کودکان کار بیان کرد: اغلب این کودکان اتباع غیر مجاز هستند و این گروه باید با همکاری بهزیستی و مراکز نیکوکاری ظرف چهار ماه طبق تعیین تکلیف استانداری، جمع آوری شوند. شیبانی گفت: موضوع اجتماعی دیگر، متکدیان خیابانی است که در جاهایی با معتادین متجاهر همخوانی دارند؛ و همچنین موضوع حضور اتباع بیگانه و عموما غیرمجاز را نیز در استان داریم.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه طرح هادی روستاهای شهرستان شیراز بازنگری شده و خارج از محدوده تعیین شده اجازه ساخت و ساز داده نمی شود، افزود: درعین حال فرمانداری موضعی در برابر الحاق و یا عدم الحاق روستاها تا زمانی که حق انشعابات و ... مشکل ساز نشود، ندارد.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب در اطراف شیراز نیز گفت:  درخصوص آبیاری مزارع با فاضلاب، جلسه ای با آبفا داشته ایم که دستور قضایی برای جمع آوری آن صادر شده است. شیبانی یادآور شد که به طور کامل آمادگی هر گونه همکاری در مسایل شغلی و رفاهی خبرنگاران را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز