خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

هدفگذاری توسعه 620 هکتاری کشت گیاهان دارویی در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۳۱

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: توسعه 620 هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی سال جاری در استان مرکزی هدفگذاری شد. در حال حاضر 1300 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت گیاهان دارویی قرار داشته و سالانه 2000 تن محصول از این اراضی برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر زارعی افزود: برنامه کشت گیاهان دارویی برای سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال جاری 100 هکتار است که پیش بینی می شود 500 هکتار به سطح زیر کشت این محصولات در سال جاری افزوده شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود واحدهای فرآوری گیاهان دارویی در استان مرکزی و اسانس گیری این محصولات در استان، صادرات این محصولات ارزش افزوده بالایی را برای کشاورزان به همراه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: گیاهان دارویی در تقسیم بندی گیاهانی همچون نعنا فلفلی، اسطوخودوس، زرماری، گل محمدی و زعفران دسته بندی می شود.

زارعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 430 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت محصول زعفران قرار دارد و سالانه 1700 کیلوگرم محصول از این اراضی برداشت می شود، تصریح کرد: برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال جاری برای توسعه سطح زیر کشت زعفران 40 هکتار است و پیش بینی می شود 70 تا 80 هکتار به سطح زیرکشت این محصولات در سال جاری افزوده شود.

وی با عنوان کردن این موضوع که کشت گل محمدی از فروردین ماه سال جاری در استان مرکزی آغاز شده و 50 هکتار به سطح زیر کشت این محصول در استان افزوده شد، بیان داشت: 1250 هکتار از سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت محصول گل محمدی قرار دارد و سالانه 3400 تن محصول از این اراضی استان برداشت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز