خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی استان:

800 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی مرکزی افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۴۰

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 800 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان مرکزی افزوده شد. این گیاهان در عرصه‌های طبیعی و مرتعی شهرستان های تفرش، خمین و دلیجان کشت شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصراله اکبری با بیان اینکه گیاه کتیرا و باریجه از جمله گیاهان کشت شده در این اراضی بوده است، افزود: در سال جاری نیز کشت گیاهان دارویی در 700 هکتار از اراضی طبیعی و مرتعی استان مرکزی هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار بهره بردار در قالب طرح‌های مرتعی و دارای مجوز چرا در استان مرکزی فعالیت می کنند، ادامه داد: مجوز طرح‌های مرتعداری از 2 سال گذشته به صورت تلفیقی صادر شده و در این طرح بهره برداران علاوه بر کاشت گیاهان علوفه ای در اراضی مرتعی می توانند نسبت به کشت گیاهان دارویی نیز بسته به شرایط منطقه اقدام کنند.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر درآمد پایدار و افزایش درآمد اقتصادی برای بهره برداران، نقش مهمی در حفاظت از خاک و ذخیره سازی نزولات جوی به همراه دارد.

اکبری تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز