خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

هفت طرح تولیدی نیروگاه خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۷۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث هفت طرح تولیدی برق با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در برخی از شهرستان های این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "جمال معتمدی زاده" در نشست بررسی راهکارهای احداث این طرح‌ها، اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی قرار است هفت طرح مهم و حیاتی نیروگاه خورشیدی با تولید 32 مگاوات در هفت نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد که به تایید کارشناسان فنی رسیده‌اند احداث و وارد شبکه‌های توزیع نیروی برق این استان شوند.

وی با تشریح برخی آمارهای کنونی نیروگاه های خورشیدی در این استان، خاطرنشان کرد: نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت تولید 32 مگاوات که قراراست احداث شوند در شهرستان چُرام 14 مگاوات ( 2 نقطه)، دلی بجک سپیدار بویراحمد چهار مگاوات، کَت بهمئی چهار مگاوات، سرآب ننیز باشت چهار مگاوات، کلاغ نشین گچساران چهار مگاوات و رود چِک دیشموک 2 مگاوات قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اشتغال مستقیم احداث این نیروگاه ها را حدود 80 نفر ذکر و یادآورشد: سرمایه گذاری ایجاد شده در این طرح ها 650 میلیارد تومان خواهد بود.

معتمدی زاده با بیان اینکه مُتقاضیان بخش خصوصی برای مشارکت در احداث این نیروگاه ها به سایت ساتبا sataba.ir مراجعه و اطلاعات لازم را از طریق این سایت دریافت کنند، یادآورشد: تمامی همکاری های لازم از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با مُتقاضیان بخش خصوصی در این ارتباط صورت می گیرد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان مصرف برق در برخی از شهرستان های این استان حدود 30 مگاوات است که در ساعات پیک بار به 32 مگاوات می رسد و اگر نیروگاه های خورشیدی عنوان شده احداث و وارد مدار توزیع نیروی برق شود براحتی می تواند برق یک شهرستان گرمسیری را در ساعات پیک بار تامین کند.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون 69 نیروگاه خورشیدی زیر 100 کیلووات با مشارکت بخش خصوصی فعال دارد که ظرفیت تولیدی آنها حدود یک مگاوات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز