خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان خبرداد؛

واگذاری 2500 نیروگاه به اقشار کم درآمد در کهگیلویه و بویراحمد/ اشتغال 125 هزار نفر در چهارسال آینده کشور با احداث نیروگاه های خورشیدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۳۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 2500 نیروگاه پنج کیلوواتی به اقشار کم درآمد ( مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی ) در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، جمال معتمدی زاده در کمیته بررسی واگذاری این نیروگاه‌ها گفت: برای اولین بار، سطح وسیعی از اقشار کم درآمد یا همان مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم از نعمت نیروگاه خورشیدی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه واگذاری این نیروگاه ها در راستای سیاست‌های کلان وزارت نیرو و با مشارکت شرکت ساتبا، بسیج سازندگی، کُمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی، استانداری، تعدادی از بانک های عامل و با نظارت مستقیم شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می گیرد، اظهارداشت: سهمیه اولیه سازمان بهزیستی استان در این واگذاری حدود هزار و 800 نیروگاه و سهمیه کُمیته امداد امام (ره) 700 نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان تولید انرژی این نیروگاه ها را 12 و نیم مگاوات ذکر و خاطرنشان کرد: میزان درآمد هرخانوار کم درآمد از محل فروش انرژی این سامانه‌های پنج کیلوواتی حدود یک میلیون و 600 هزار تومان بصورت فروش دوره‌ای است.

معتمدی زاده گفت: براساس سیاست‌های کلان وزارت نیرو در چهارسال آینده قرار است 550 هزار سامانه پنج کیلوواتی کوچک در سراسر کشور با توان 2 هزار و 750 مگاوات ویژه اقشار کم درآمد احداث شود.

وی محرومیت زدایی با کسب درآمد پایدار در جهت اشتغال، حفظ محیط زیست و کاهش آثارهای گلخانه‌ای، توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر و کمک به افزایش ظرفیت برق کشور را از مهمترین اهداف توسعه‌ای سامانه های پنج کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی ویژه اقشار کم درآمد برشمرد و یادآورشد: کمک به پیک سایی در فصل گرم، کمک به مشاغل آسیب دیده از خشکسالی، ارتقای امنیت انرژی و پدافند غیرعامل از دیگر اهداف توسعه‌ای این سیاست کلان وزارت نیرو در دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با واگذاری این سامانه‌ها به اقشار کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی، شاهد تقویت معیشت 2 میلیون نفر و اشتغال پایدار برای 125 هزار مددجو در کشور هستیم.

معتمدی زاده، تعداد نیروگاه های خورشیدی انشعاب دار در سطح کشور را 70 هزار و 900 نیروگاه با ظرفیت تولیدی 91 هزار و 500 کیلووات ذکر و اظهارداشت: نیروگاه های انشعابی در حال احداث در استان کهگیلویه و بویراحمد شش نیروگاه با ظرفیت 80 کیلووات که تا پایان شهریورماه جاری به شبکه های برق متصل می شود.

وی گفت: مددجویانی که می خواهند از این فرصت برای بهبود رفاه و معیشت و همچنین اشتغال و دریافت تسهیلات بهره ببرند به نهادهای حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز