خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خسارت سیلاب اخیر به 2 هزار راس دام در فارس/ لزوم احیا و بازسازی 250 قنوات آسیب دیده از سیلاب استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۱۶۳

نماینده داراب و زرین دشت با اشاره به اینکه متاسفانه سیلاب اخیر باعث خسارت به حدود 2 هزار راس دام در کل استان فارس شد، گفت: طبق برآوردها نیاز است تا اقدامات جدی در حوزه آبخیز و آبخوان داری در استان فارس انجام دهیم که در همین راستا کمیسیون کشاورزی در بودجه 1401 سازمان جنگل ها و مراتع را مکلف کرد تا در آمدش به حوزه آبخیز داری و آبخوان داری اختصاص یابد.

محمد جواد عسکری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه سیلاب اخیر به بخش کشاورزی نقاطی مانند شهرستان داراب، نی ریز، بختگان، استهبان، خرم بید، بوانات، سرچهان و ....  آسیب وارد کرد، افزود: متاسفانه سیلاب باعث شده تا آسیب جدی به باغات انگور شهرستان سرچهان وارد شود و خسارت زیادی به این بخش وارد شود و سیلاب باعث شد تا حدود 3 هزار هکتار از باغات پسته، انار و زراعت های آن ها در شهرستان بختگان آسیب وارد شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بارش باران رحمت الهی جای شکر و قدردانی دارد، گفت: طبق دستور ریاست مجلس به کمیسیون عمران و کشاورزی موظف شدند تا موضوع سیل را در نقاط آسیب دیده پیگیری کنند که بنده به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تمام نقاط آسیب را دیده را بازدید و بررسی کردیم.

نماینده داراب و زرین دشت با بیان اینکه سیلاب اخیر خسارت زیادی را به قنوات نی ریز، بختگان، شهرستان داراب، استهبان، خرم بید، بوانات و سرچهان وارد کرد، گفت: طی پیگیری هایی که با وزارت کشور، مدیریت بحران کشور و استاندار فارس انجام دادیم مقرر شد تا در مرحله نخست حدود 30 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص داده شود و به رغم اختصاص اعتبار 2 هزار میلیاردی دولت به این بخش اما این اعتبار کافی نیست و کفاف خسارت ها را به صورت کامل نمی دهد.

لزوم احیا و بازسازی 250 قنوات آسیب دیده از سیلاب استان

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه بر احیا و بازسازی 250 قنوات آسیب دیده از سیلاب در استان فارس تاکید کرد و گفت: قطعا بازسازی این قنوات باعث فعال شدن باغات و جلوگیری از خشک شدن باغات  استان می شود  و از این رو به مسئولان استان پیشنهاد دادیم تا بودجه ای که به استان اختصاص یافته را صرف لایروبی و بازسازی قنوات کنند تا از خشکی باغات جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه سیلاب اخیر باعث شده تا مشکلاتی در استان های یزد، کرمان، تهران، سیستان و بلوچستان و ..... خسارت وارد شود، افزود: در حال حاضر به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم تا نقاط را به صورت کامل شناسایی کنند.

عسکری در ادامه با اشاره به اینکه امحال و استمهال بانک ها مد نظر بانک ها قرار بگیرد، افزود: سیلاب اخیر خسارت زیادی را به بخش های کشاورزی دامی و ... وارد کرده است بنابراین در این شرایط باید بانک ها نباید فشار بر تولید کنندگان وارد شود و از انگیزه آن ها برای فعالیت کاهش نیابد.

نماینده داراب و زرین دشت با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا از اعتبارات مناطق محروم جهت جبران خسارت سیل استفاده کنیم، بیان کرد: در این شرایط دولت باید از محل این اعتبار استفاده کند و با توجه به هزینه لایروبی قنوات هزینه بر است جهت تامین اعتبار آن پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی را دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز