خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد خبر داد؛

شناسایی یک مورد تب کریمه خونریزی دهنده "کنگو" در لامرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۶۱۹

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد از شناسایی یک مورد تب خونریزی دهنده ی ویروسی کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، علیرضا دشت پیما گفت: تب خونریزی دهنده  "کریمه  کنگو"یکی از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام است که از راه گزش "کنه" آلوده و یا از راه له کردن آن در دست و یا روی بدن و یا در اثر تماس مستقیم با گوشت، جگر،خون،ترشحات و دیگر بافت های دام آلوده و یا تماس با ترشحات خون و تنفس افراد مبتلا به این بیماری ایجاد می شود. 

وی نشانه‌های بیماری را شروع ناگهانی تب بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد، سردرد شدید، درد عضلانی،حالت تهوع با استفراغ و یا بدون استفراغ، خونریزی پوستی، خونریزی از بینی و وجود خون در ادرار یا مدفوع عنوان کرد و افزود: دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه ها، دامپزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی به ویژه کارکنان بیمارستان ها در معرض خطر این بیماری هستند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گفت: کارشناسان و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان لامرد با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان لامرد پیگیر مسائل بهداشتی و درمانی هستند.

دشت پیما توصیه کرد: گوشت را از فروشگاه های مجاز تهیه و در صورت تهیه گوشت دام ذبح شده آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنیم و سپس برای تکه تکه کردن، شستن و آماده کردن گوشت برای پخت و مصرف آن، اقدام کنیم و همچنین احشای دام تازه ذبح شده حداقل در دمای یخچال ۴۸ ساعت نگهداری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز