خبرگزاری کار ایران

هشدارهای ستاد مدیریت بحران لامرد برای مقابله با سیل احتمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۰۵۸

باتوجه به پیش بینی هواشناسی و اعلام ستاد بحران استان فارس درخصوص بارش‌های موسمی از امروز تا جمعه هفته جاری در استان فارس بویژه جنوب استان، فرمانداری شهرستان لامرد با اعلام مکتوب برخی هشدارها به اعضای ستاد بحران و بخشدارها، خواستار آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه سیل احتمالی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، برخی از این هشدارهای ستاد بحران شهرستان لامرد به منظور کاهش حوادث سیل احتمالی به شرح زیر است:

١-اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها مطابق مواد ١٣ و ١۴ قانون مدیریت بحران.

٢-تعیین مسئول کشیک در سامانه اطلاع رسانی دستگاه و توجه و انعکاس سریع اخطاریه ها و اطلاعیه های صادره از سوی اداره کل مدیریت بحران استان و یا اداره کل هواشناسی و سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول اطلاع رسانی.

۳-آمادگی لازم دستگاه خدماتی و امدادی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط و اطلاع رسانی لازم.

۴-پایش بهنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدارهای لازم ذینفعان در بخش‌های مختلف، ایجاد، فعال‌سازی و به‌روزرسانی سیستم پیام رسانی موثر جهت دریافت اخبار، اطلاع راسنی و ارسال هشدار به موقع به مخاطبین.

۵-آمادگی و ایجاد تمهیدات لازم و اطلاع رسانی به موقه به کشاورزان در جهت انتقال گندم و محصول برداشتی به سیلوهای سربسته.

۶-جلوگیری از هرگونه سکونت یا قرارگرفتن در بستر و حریم رودخانه تا پایان هفته حتی روز جمعه و مشاوره و ارائه هشدارهای لازم مبنی بر انتخاب نقاط امن برای اطراق و توجه به هشدارهای مسئولان، ایجاد شبکه موثر جهت اطلاع‌رسانی و هشداردهی.

٧-پاکسازی و لایروبی دهانه پل‌ها، مسیل رودخانه ها، پاکسازی و لایروبی بستر و  حریم رودخانه‌های واقع در شهرها، لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و فاضلاب آبروها.

٨-بازدید و پایش بندهای خاکی، سیل بندها، سیل برگردان ها و خاکریزها و دیواره‌های حفاظتی شهر و روستاها و شناسایی نقاط حادثه خیز با استفاده از دیده بان های محلی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط به منظور جلوگیری از مسدود شدن مسیر رودخانه و انحراف آب به سمت مناطق جمعیتی، صنعتی و کشاورزی و...

٩-آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم جهت استفاده از توان نیروهای نظامی و انتظامی(نیروی انسانی و تجهیزات) به منظوز خدمات رسانی در شرایط اضطراری حسب درخواست ستاد استان و شهرستان.

١٠-کنترل و بازدید قرضه های برداشت معادن شن و ماسه رودخانه ای واقع در بالادست نقاط جمعیتی شهری و روستایی به منظور دفع خطر انباشت روان آب‌ها و تخلیه ناگاهانی حجم زیاد آب و ایجاد سیل.

١١-بازدید از مناطق دپو شن و ماسه و جابه جایی آنها در صورت ضرورت در جهت جلوگیری از مسدود شدن راه‌های آب و پاکسازی و لایروبی دهانه پل‌ها، مسیل رودخانه‌ها، پاکسازی و لایروبی بستر و حریم رودخانه‌های واقع در شهرها، لایروبی کانالهای دفع آب‌های سطحی و فاضلاب و آبروها.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز