خبرگزاری کار ایران

آماده باش ۵۲ اکیپ دامپزشکی آذربایجان غربی در روزهای تاسوعا و عاشورا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۳۶۲

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آماده باش ۵۲ تیم دامپزشکی در طرح نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید امید خلیل زاده گفت: با توجه به سنت حسنه قربانی در این ایام، طرح ویژه نظارت بهداشتی و شرعی برذبح دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در تمامی شهرستان‌های استان توسط  ۵۲ اکیپ ثابت و سیار انجام خواهد شد.

 وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان های تابعه همچون سال‌های گذشته در راستای تامین سلامت جامعه، بهداشت محیط و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، باتشکیل اکیپ های ثابت و سیار تمهیداتی را برای معاینه و بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی بصورت رایگان در این ایام فراهم کرده است.

خلیل زاده ادانه داد: در همین راستا با هماهنگی‌های بعمل آمده و با به کار گیری ۱۰۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۵۲ اکیپ نظارتی  بهداشتی  و شرعی دامپزشکی ( ۲۱ اکیپ ثابت و  ۳۱ اکیپ سیار)  درسطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی( گاو ، گوسفند و بز )  جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی ، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است. 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۹۴۸ و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ظهر در  قالب اکیپ‌های( ثابت و سیار)  اقدام به کنترل نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز