خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۳۳۷

کارگروه‌های زیرمجموعه نشست علمی مشورتی ذیل شورای فرهنگ عمومی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، شورای مشورتی نوآوری فرهنگی و اجتماعی کشور، به استناد بخش نظام نهادی بیانیه بازارپردازی صنایع فرهنگی به مثابه راه حل تحول در سبک زندگی متشکل از برخی صاحب نظران و مدیران حوزه های فرهنگ و زیست بوم نوآوری است و در جهت تحقق مفاد این بیانیه اقدام می کند.

در قالب این شورا فعالیت فرهنگی و اجتماعی با بکارگیری فناوری های فرهنگی و نوآوری های اجتماعی و با رویکرد اقتصادی توسعه یافته صورت می گیرد.

اقناع سازی لایه های مختلف مدیران فرهنگی استانی جهت حساس شدن نسبت به تاثیرگذاری عمیق صنایع فرهنگی و بازارپرداری فرهنگی در هویت فرهنگی نسل آینده نیز در دستور کار این شورا است.

ارتقای اشتغال ناشی از توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان در سطح استان و برنامه ریزی برای فعال شدن استان ها در کسب درآمدهای ارزی ناشی از صادرات محصولات فرهنگ بنیان نیز مورد توجه قرار دارد.

در همین راستا و در امتداد تشکیل شورای مشورتی نوآوری فرهنگی و اجتماعی و در ذیل شورای فرهنگ عمومی کارگروه نوآوری توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان استان راه اندازی شد.

توانمندسازی فعالان فرهنگی و اجتماعی، احیای زیست بوم های فرهنگی در مناطق مختلف کشور، توسعه ظرفیت های اقتصادی حوزه های گوناگون فرهنگی، رونق بخشی به تولید داخلی و بازپروری کسب و کارهای فرهنگی کم بازده با استفاده از شیوه های جدید خلاق و نوآورانه با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از اهداف راه اندازی این کارگروه است.

در پایان حسنعلی نوری به عنوان دبیر کارگروه جهاد تبیین،قاسم سیاسر به عنوان دبیرکارگروه تقویت هویت وانسجام ملی، سرمایه اجتماعی ومفاخر فرهنگی استان، زهرا ابراهیمی دبیرکارگروه تحکیم بنیان خانواده وتقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی ، لیلا سایگانی دبیرکارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی وتقویت نشاط اجتماعی وفرید شاهمرادی به عنوان دبیرکارگروه نوآوری وتوسعه فعالیت فرهنگ بنیان معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز