خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس خبرداد؛

دعوت از نیکوکاران برای اهدا یا امانت تجهیزات پزشکی در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۸۰

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با اشاره به شیوع موج هفتم کرونا در استان از مردم نیکوکار دعوت کرد تا با اهدا یا امانت تجهیزات پزشکی بی‌استفاده در منزل به موسسه خیریه «مراقبت متعالی در منزل فارس»، دیگر بیماران را نیز در استفاده از این تجهیزات یاری دهند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر رامجردی با اشاره به مشکلات متعدد نگهداری بیماران صعب‌ا‌لعلاج در بیمارستان از جمله مشکل حضور بیمار و خانواده او در مراکز درمانی، امکان سرایت عفونت‌های بیمارستانی و هزینه‌های درمانی بالا برای این گروه از بیماران گفت: در همین راستا موسسه خیریه مراقبت متعالی در منزل فارس با هدف مراقبت رایگان و از راه دور بیماران صعب لعلاج در خانه، همراه با ارائه تجهیزات به روز موردنیاز برای مراقبت از این بیماران در خانه خود و همچنین با پیش‌بینی تقویت مسایل روحی و روانی موثر در درمان بیماران تشکیل شد.

رامجردی، خدمات این مؤسسه را شامل تمامی مراقبت‌های متعالی روحی، روانی و جسمانی در حوزه پیشگیری و درمان برشمرد که با همکاری کادر پزشکی و پیراپزشکی، به صورت خدمات درمانی بستری طب متعالی ارائه می‌شود و ادامه داد: موسسه خیریه مراقبت متعالی در منزل فارس، مؤسسه‌ای غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است که به همت جمعی از خیرین و پزشکان در استان و با هدف حمایت و کمک به بیمارانی که در منزل تحت مراقبت پزشکی هستند، راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، اهداف این مؤسسه را مبتنی بر چهار اصل کمک سانی با محوریت تدارک وسایل بیمارستانی و تجهیزات پزشکی، کمک‌رسانی با محوریت ارائه خدمات پزشکی و بیمارستانی، کمک‌های تقویت روانی از سوی روان‌شناسان بالینی و تقویت سلامت روحانی بیمار برشمرد.

وی با بیان مزایای طرح «مراقبت متعالی در منزل» گفت: به کمک این امر ضمن سرعت یافتن روند ترخیص بیمار از بیمارستان و کاهش هزینه‌های درمانی و بیمارستانی؛ آرامش روانی بیمار و خانواده او تامین شده و می‌توانیم شاهد تحقق منویات اخلاق حرفه‌ای پزشکی، حفظ کرامت انسانی بیمار و خانواده او، ارتقای سطح اراده و شناخت بیمار در خانواده برای تسهیل امر درمان، تقویت نظام جمع‌گرایی و حذف فرهنگ فردگرایی در تامین سلامت و اعتلای سلامت و ارتقای سطح آن از جسم به روان و روح باشیم که هدف ادیان الهی نیز hsj.

رامجردی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که مراقبت در منزل جانشینی ارزان‌تر برای برخی از بیماران بستری در بیمارستان شناخته شده و مراقبت‌های در منزل نزدیک به ۲۰ تا۳۰ درصد، هزینه کمتری نسبت به شرایط بستری بیماران در مراکز درمانی دارد.

وی با قدردانی از خدمات نیکوکارانه مردم فارس در حمایت از مجموعه سلامت به ویژه در بحران کرونا گفت: با شیوع بحران کرونا در کشور، تامین تجهیزات پزشکی و درمانی و کمک‌های به موقع مردم در مدیریت این بحران و تامین سلامت بیماران بسیار موثر بود.

رامجردی یکی از اقدامات مهم مردم در بحران کرونا را خریداری و تامین تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران به ویژه مراقبت از بیماران در منزل دانست و اظهار کرد: در دوران کرونا خیرین بسیاری به یاری بیماران شتافته و تجهیزاتی نظیر کپسول اکسیژن را برای بیماران تامین کردند، همچنین برخی خانواده‌ها اقدام به تهیه کپسول‌های اکسیژن برای بیماران خود در منزل کردند که اکنون با کاهش آمار ابتلا در کشور، بسیاری از این تجهیزات بی استفاده مانده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با هشدار نسبت به خطرات مربوط به نگه‌داری کپسول‌های اکسیژن در منزل به دلیل خطر اشتعال ادامه داد: افراد در صورت تمایل می‌توانند تجهیزات پزشکی موجود در منزل را به صورت داوطلبانه در اختیار این موسسه قرار دهند و زمینه استفاده دیگر بیماران از این تجهیزات را فراهم آورند؛ همچنین امکانی فراهم شده که این اقدام نیکوکارانه به نام خود آن فرد در سامانه ثبت شده است و در صورت نیاز مجدد، بار دیگر این تجهیزات به فرد بازگردانده می‌شود.

وی، یکی از مهم‌ترین وظایف موسسه خیریه مراقبت متعالی در منزل فارس را حمایت از بیماران در منزل به صورت خیریه و رایگان برشمرد و گفت: مردم می‌توانند دیگر تجهیزات پزشکی مانند تشک‌های مواج، ویلچر و موارد مشابه را نیز به این موسسه اهدا و یا به صورت امانی تحویل دهند.

یادآور می‌شود، مؤسسه خیریه مراقبت متعالی در منزل فارس در بلوار مدرس، قبل از پست مرکزی، بخش نقلیه اورژانس واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز