خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

بسیاری از موانع حوزه میراث فرهنگی با تصمیمات داخل استان قابل حل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۷۴

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در رابطه با حوزه میراث فرهنگی با تصمیمات داخل استان می‌توان بسیاری از موانع را از پیش رو برداشت، در برخی موارد هم ناهماهنگی‌های بین قوانین مختلف کشور یکی از موانع است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران استان گفت: قزوین به لحاظ حوزه ماموریت‌های مرتبط با وزارتخان جزء استان‌های اولویت دار است و در صنایع دستی و گردشگری و موقعیت جغرافیایی با ظرفیت‌هایی که دارد جزء استان‌های برجسته‌ای است که می‌تواند در توسعه کشور تاثیر گذار باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: باغستان سنتی قزوین اثر ارزشمند فرهنگی، اجتماعی و میراثی است که باید حفظ شود، بافت‌های تاریخی با توسعه مشکلی ندارند اما در مواردی هم که طرح‌های توسعه با میراث در تعارض است ، برنامه ریزی نهایی به عهده استان گذاشته شد.

وی عنوان کرد: ارزیابی مدیران براساس شاخص‌های خاص مدیریتی است و براساس آن تصمیم گیری می‌شود، درباره مدیرکل میراث فرهنگی استان که اعلام شد مانع برخی ساخت و سازها در حریم بافت‌ها نمی‌شود، نقطه مقابل آن صحت دارد و امروز هم افرادی بودند که نسبت به این مخالفت‌ها اعتراض داشتند و در بررسی عملکرد مدیرکل باید این دو دید را باهم در نظر گرفت.

ضرغامی اظهار کرد: با هفت نهاد تفاهم نامه داریم که یکی از موارد با سازمان اوقاف است و در بسیاری از موضوعات مهم که باید افکار عمومی توجیه شود در این تفاهم نامه دیده شده و در دوره جدید نگاه روشنفکرانه نسبت به حل مسایل وجود دارد.

وی ادامه داد: در طرح‌های توسعه در مورد مصادیق قضاوت نمی‌کنیم و راهبرد وزارتخانه این است که در عین حفاظت از آثار راهبردهای مختلف برای حل مشکلات به مقتضای استان‌ها بررسی شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد:

وی گفت: گراند هتل موضوع شیرینی است و به نظر می‌رسد پدر هتل ایران است و یک اقامتگاه سطح بالا تعریف شده، در طول سال‌های گذشته مشکلاتی بود که مرمت آن متوقف شده بود که بنا شد از سر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز