خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

میراث فرهنگی در قزوین برای حل مشکلات بلد است نه بگوید/ روش میراث فرهنگی قزوین در حل مشکلات اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۲۱

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: روش میراث فرهنگی اشکال دارد و برای پاسخگویی به نیاز بلد است نه بگوید، این درحالی است که نه گفتن روش درستی نیست چون مشکل مردم و باغدار حل نشده باقی می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در نشست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: باید ذی نفعان تصمیم سازی کنند تا مدیران تصمیم بگیرند و از این رو از افراد مختلف و فعالان در این جلسه دعوت شدند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه در سلامت، اقتصادی و امنیت باغستان اتفاق نظر دارند و اختلاف در روش است.

وی بیان کرد: باید نیاز باغدار را پاسخ دهیم در غیر این صورت با گذاشتن اسم میراث به باغستان نه تنها نمی‌توان آن را حفظ کرد بلکه آن را نابود هم می‌کنیم.

این مسئول درباره بافت سنتی گفت: همه بافت‌های قدیمی و سنتی ما آثار تاریخی نیستد و باید بناهای تاریخی را حفظ و به احیای بناهای فرسوده مجوز داد و در این مورد هم در روش میراث فرهنگی مشکل وجود دارد، چرا باید بناهای زیر ۱۰۰ سال را تاریخی دانست و اجازه مرمت نداد، آیا واقعا سقف حلبی بازار میراث است که به این بهانه اجازه مرمت داده نمی‌شود و بازار قزوین با مشکل مواجه شود و در مواردی مانند آتش سوزی چالش به همراه دارد.

وی عنوان کرد: نباید اسم میراث بگذاریم و رها کنیم باید برای مسائل منطق و راهکار داشته باشیم، اینکه به اسم میراث فرد از مالکیت می‌افتد درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز