خبرگزاری کار ایران

اهدای عضو در خراسان شمالی/ سه بیمار جانی دوباره گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۱۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خبرداد: اعضای بانوی مرگ مغزی شده ۶۵ ساله اهل شوقان خراسان شمالی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایلنا از بجنورد، محمدرضا جمعه زاده در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: اعضای بانوی مرگ مغزی شده ۶۵ ساله اهل شوقان خراسان شمالی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

وی افزود: این بانوی مرحومه در بخش ویژه بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد بستری شده بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، اعضای وی به سه بیمار اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: سه عضو این بیمار مرگ مغزی شده شامل پوست به بیماران سوختگی اهدا و دو قرنیه نیز به بانک چشم ارسال شد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلف در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو، تصریح کرد: با همیاری ارگان‌های فرهنگی و رسانه‌ها، اطلاعات لازم باید به عموم ارائه شود تا هر یک از افراد به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات‌بخش جان بیماران نیازمند پیوند شوند.

جمعه زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور بیش از ۲۵ هزار بیمار، چشم‌انتظار پیوند عضو هستند، یادآور شد: افراد علاقه‌مند به این امر خداپسندانه با دریافت کارت اهدای عضو از طریق ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ به جمع زندگی‌های ماندگار بپیوندند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته اعضای بدن ۵ بیمار مرگ مغزی در خراسان‌شمالی به ۲۳ بیمار نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره بخشیده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز