خبرگزاری کار ایران

ایجاد 2 هزار هکتار تاغکاری و پوشش گیاهی در سرخه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۸۳

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تاکنون حدود 2 هزار هکتار تاغزار در سرخه ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی ترابی اظهار کرد: شهرستان سرخه با مساحت حدود  922  هزار هکتار در مجاورت شهرستان سمنان و آرادان قرار دارد که حدود 78 درصد آن را بیابان تشکیل داده و از این مقدار 358 هزار هکتار آن تحت تاثیر فرسایش بادی بوده که 13 درصد آن به عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی در 5 منطقه شناخته شده است.

وی افزود: از ابتدا تا سال 1400بیش از 6 هزار 600 هکتار جنگل دست کاشت در این شهرستان ایجاد شده است .

ترابی گفت: مساحت بیابان های استان سمنان حدود ۵ میلیون و ۲۰۰هزار هکتار می باشد که شامل شوره زار ، کفه های رسی و نمکی ،  اراضی بدلند، سنگلاخ ، ناهمواری های ماسه ای و … می باشند. 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: طرح‌های مدیریت هرزآب با تشکیل هلالی نگهداری آب در بیابان‌ها و بذرکاری در کانون‌های تولید گرد و خاک استان سمنان در دست اجراست که در نتیجه آن سطح قابل توجهی از بیابان‌های مستعد تولید گرد و خاک در استان سمنان، با کاشت گیاهان مقاوم پوشیده شده‌است.

علی ترابی افزود: همچنین طی سال‌های گذشته سطح قابل توجهی از مناطق بیابانی استان با گیاهان مقاوم پوشیده شده‌است که عملیات مراقبت و نگهداری از آن‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: حفاظت و نگهداری از تاغزارهای موجود از اولویت های ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز