خبرگزاری کار ایران

تشریح خسارات قم در پی بارندگی های اخیر در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۳۹

مدیرکل مدیریت بحران استان قم، تمام خسارات استان قم در پی بارندگی اخیر را تشریح کرد.

محسن اروجی «مدیرکل مدیریت بحران استان قم» در حاشیه بازدید از رودخانه قمرود و بررسی خسارات ناشی از بارش های اخیر در مسیر این رودخانه، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قم، اظهار داشت: در پی بارش های اواخر هفته گذشته در استان قم، خساراتی به اماکن مسکونی در برخی روستاهای قم داشتیم.

وی افزود: در ۴ روستا شاهد تخریب برخی از دیوارهای نامقاوم و سست بودیم که البته این خسارات ۱۰۰ درصدی نبوده و جزئی محسوب می شود؛ علاوه بر آن برخی از زمین های کشاورزی و باغات نیز دچار خساراتی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم یادآور شد: عمده خسارت ما در استان قم، در مسیر رودخانه قمرود بود که به دلیل عدم رعایت حریم رودخانه ایجاد شد و البته خدا را شکر خسارت جانی نداشتیم و فقط خسارات مادی آن هم به صورت جزئی ایجاد شد.

وی در خصوص افزایش منابع آبی استان قم در پس بارندگی های اخیر هم گفت: میزان افزایش منابع آبی استان را نمی دانیم اما حتما این آب ها به زمین نفوذ کرده و تأثیرات خود را خواهد داشت؛ همچنین همین الان که ما در حال بازدید از مسیر رودخانه قمرود هستیم شاهد هستیم که برخی باغداران استان قم، باغ های انار خود را از همین آب سیراب می کنند.

اوروجی در مورد برق رفتگی در برخی از مناطق استان قم در پی بارش های اخیر هم گفت: بارندگی های اخیر استان در برخی مواقع با طوفان شدید ۱۱۸ کیلومتری و سقوط ۳۳ تیر برق همراه بود که البته کمتر از ۴۸ ساعت این بازسازی انجام و برق این مناطق هم وصل شد؛ البته ۴ روستا بودند که بعد از بارش های اخیر برق، آب و گاز شان قطع شد که همه این مشکلات اکنون برطرف شده است و دیوارهای خراب شده آن روستاها نیز در حال ساخت و ساز است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از مسئولان مربوطه که در مدیریت بارش های اخیر در قم نقش آفرینی کردند تشکر کرد و گفت: تمام نیروهای امدادی آمادگی خوبی داشتند؛ هلال احمر، نیروهای جهادی، شرکت برق، شرکت گاز، فرمانداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان قم و ... همراهی خوبی داشتند که خسارات به حداقل برسد؛ همچنین شرکت آب و فاضلاب، فعالیت خوبی در بحث آبرسانی سیار داشت و اداره راهداری نیز در بازسازی مسیرهای تخریبی و بازکردن راه نقش آفرینی خوبی راه همراه با پلیس راه صورت داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در پایان گفت: پنجشنبه شب هفته گذشته که آبگرفتگی زیادی در سطح شهر قم صورت گرفت، اگر آمادگی شهرداری نبود تعداد زیادی از مناطق ما آبگرفتگی می شد که خوشبختانه با تدبیر شهرداری قم این مشکل برطرف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز