خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار فارس مطرح کرد؛

افزوده شدن بیش از 2 و نیم میلیون متر مکعب به ظرفیت مخازن سدهای استان/ سطح هشدار قرمز امروز و فردا در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۳۵

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر سطح هشدار برای امروز و فردا دوشنبه هفته جاری قرمز است، گفت: در این شرایط آماده باش در تمام سطوح وجود دارد و به تمام ستادهای بحران در تمام شهرستان ها تمام نکات لازم را اطلاع رسانی کرده ایم.

به گزارش ایلنا محمود رضایی کوچی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه مخاطره های پیش بینی شده به دلیل سامانه بارشی که با تند باد موقتی و سیلاب است بیانگر احتمال سیلاب و رگبار در نقاط مستعد است، افزود: امکان دارد در کل استان وضعیت مشابه وجود داشته باشد و نیمه شرقی و غربی استان در روز شنبه، نیمه جنوبی استان در روز یک شنبه و قسمت عمده استان که شامل نیمه جنوبی، غربی و در بعضی نقاط مرکزی امکان وقوع سیلاب، روان آب، صاعقه و گرفتگی معابر وجود دارد که تمام این موارد منجر به خسارت خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به اینکه تمام این شرایط احتمال دارد توقف تردد لحظه ای در حمل و نقل هوایی، زمینی را ایجاد شود، تصریح کرد: قطعا در این شرایط نیاز است تا شهروندان از حضور در کنار رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، و نقاط پر خطر اجتناب کنند.

رضایی با بیان اینکه بعضی از شهرستان های استان مانند داراب، فراشبند، خرم بید، بختگان گرفتار سیلاب شدند افزود: متاسفانه در بعضی از روستاها ناچار به تخلیه جمعیت شدیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدامات پاکسازی و فراهم کردن زیر ساخت ها در حال انجام است گفت: با توجه به اینکه سیلاب در استان فارس تا حدود دو روز دیگر ادامه دارد میزان خسارت ها برآورد نشده است و در حال جمع بندی خسارت ها هستیم.

معاون عمرانی استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان پایدار است و تمام ستاد های بحران در حال آماده باش هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی منتظر پایان این اتفاقات هستیم.

رضایی با بیان اینکه بارندگی های اخیر تاکنون باعث شده تا بیش از 2 و نیم میلیون متر مکعب به ظرفیت مخازن سدها افزوده است، گفت: از سویی دیگر این بارندگی ها و سیلاب ها هم باعث اضافه شدن به ظرفیت طرح های آبخیز داری استان شده است.

معاون عمران استاندار فارس با اشاره به اینکه کاهش دمای هوا سبب کاهش مصرف آب و برق در استان شده است افزود: قطعا این موارد از برکات بارندگی به شمار می رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز