خبرگزاری کار ایران

افزایش ۷۳ درصدی بستری شدگان بدحال کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۱۰

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش مراجعان سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی، شمار بیماران بدحال بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بیش از ۷۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد پهلوان افزود: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته از ۷۵ به ۱۳۰ بیمار افزایش یافته است که ۱۱۳ نفر آنان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی با افزایش بیش از ۴۲ درصدی از ۴۲۹ به ۶۱۰ بیمار رسیده است که از این تعداد ۴۸۱ بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت مراقبت قرار دارند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم‌اینک روزانه ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که از این تعداد روزانه ۱۵۴ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه بستری می‌شوند.

پهلوان افزود: هم اکنون واکسن‌های سینوفارم، برکت، اسپایکوژن، کووپارس، فخرا، نورا، پاستوکووک در مراکز واکسیناسیون مشهد شامل مراکز مشهد ۱، مشهد۲، مشهد ۳، ثامن و مشهد ۵ موجود است و از عموم خواهشمندیم با توجه به افزایشی بودن آمار مبتلایان به کرونا، برای تکمیل واکسیناسیون و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا در اسرع وقت به این مراکز مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز