خبرگزاری کار ایران

وزیر جهادکشاورزی:

اختصاص 2هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۶۹

وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه دولت در شهرستان ملایر از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان همدان در سی‌امین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه در حاشیه برنامه ملاقات مردمی در شهرستان ملایر اظهار داشت: همدان یک استان صاحب‌نام در حوزه کشاورزی است و رتبه‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد.

وی ظرفیت‌های شهرستان ملایر را نیز در بخش کشاورزی ویژه دانست و افزود: تمام ظرفیت‌های استان همدان و این منطقه در این مصوبات دیده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ملایر در حوزه باغداری، شهر جهانی انگور صنایع تبدیلی و بسته‌بندی دارد که باید تقویت شود.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: از محل مصوبات سفر برنامه‌ریزی کردیم سهم خوبی برای بخش کشاورزی شهرستان ملایر در نظر گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما به شدت روی اجرای طرح فراز و داربستی کردن باغ ها اصرار داریم و معاونت باغبانی ما در حال برنامه‌ریزی است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه طرح داربستی باغ ها انگور باید در این شهرستان به طور کامل اجرا شود، ادامه داد: برای نوسازی و ایستاده کردن باغ های ملایر، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی خوبی در دست اقدام دارد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه باغ های مادری در کشور دچار ضعف هستیم، یادآور شد: طرح ایجاد باغ مادری با وجود نهال گواهی شده انگور یکی از مصوبات این سفر است که در ملایر ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت باغبانی ما طرح ارتقای بهره‌روی انگور و کشمش ملایر را تهیه کرده که ظرف سه سال در این منطقه در حوزه حوزه زنجیره ارزش انگور کار خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در بحث قنوات نیز با توجه به اینکه بیشترین قنوات استان در شهرستان ملایر است، اعتبار خوبی در نظر گرفتیم.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: در حوزه‌های شبکه‌های آبیاری، کانال‌های آبرسانی، جاده بین مزارع و موضوعات مختلف مد نظر قرار دارد و اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی، بیان کرد: یکی از ضعف‌های ما در ملایر گلخانه است و کسانی‌که با توجه شرایط اقلیمی و نیاز به کشت‌های گلخانه‌ای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند، خط اعتباری و تسهیلات ویژه‌ای در این حوزه در نظر گرفته‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: علاوه بر این در صنایع تبدیلی و بخش بسته‌بندی کشمش و صنایع وابسته به آن و سردخانه نیز اعتبار در نظر گرفته شده و کمک می‌کنیم که اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

ساداتی‌نژاد گفت: علاوه بر این با توجه به تولید گردو در این منطقه و اینکه صاحب برند است، بحث سرشاخه‌کاری و حمایت از این حوزه نیز مد نظر ما است.

وی تاکید کرد: در شورای اداری امروز استان همدان، مطالبات مردم شهرستان ملایر را در محضر رییس جمهور مطرح خواهم کرد.

نماینده ویژه دولت در شهرستان ملایر با اشاره به دیگر مطالبات این شهرستان همچون ورزشگاه پنج هزار نفری، خدمات مسکن مهر و احداث باند دوم محور ملایر- خنداب، ادامه داد: تلاش ما بر پیگیری و رفع مطالبات و نیازها است.

ساداتی‌نژاد احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیز از دیگر مطالبات این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این راستا رایزنی‌هایی با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان داشتیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ویژه و منحصر به فرد حوزه باستانی و گردشگری ملایر ابراز امیدواری کرد از محل این سفر اتفاقات در این حوزه خوبی بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز