خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور:

باید ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شود تا مشکل جوانان حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۳۰

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از نگرانی اصلی استان بیکاری جوانان است افزود: در برنامه کاری باید حداقل ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شود تا مشکل جوانان حل شود.

به گزارش ایلنا از همدان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم دارالمومنین همدان در ورزشگاه سردار سلیمانی اظهار کرد: نقش مردم همدان در دفاع مقدس فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری همدان دارالمجاهدین است گفت: رمز موفقیت مردم این دیار ایمان و باور به خدا و مجاهدت راه حق است که باید همواره از آن صیانت کرد.

وی با بیان اینکه رشادت و ایستادگی مردم همدان در دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنیم تأکید کرد: مردم استان همدان، از شهر گرفته تا روستا برای دفاع از کشور فرزندان خود را به جبهه ها می‌فرستادند.

وی گفت: استان همدان در دفاع مقدس و مقابله با دشمنان خوش درخشید و ایستادگی، مقاومت، رشادت و بصیرت مردم استان همواره مورد توجه بوده و امروز هم بر همه ما مشخص است که در میان خانواده‌های شهدا تکلیف داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز به لطف خداوند متعال این کشور و استان ظرفیت‌های فراوانی دارد و یکی از این ظرفیت‌های بی‌بدیل مردم هستند که پشتبان نظام و انقلاب‌اند گفت: هویت من سربازی و خدمتگزاری به مردم است و طلبه‌ای هستم در خدمت به ملت.

باید ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شود تا مشکل جوانان حل شود

رئیسی با اشاره به اینکه در این چهل و چند سال تلاش زیادی در کشور و استان شده است گفت: در سال ۶۳ در استان همدان خدمت می‌کردم و از آن زمان خدمات زیادی انجام شده که باید قدردان بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از زیرساخت‌های موجود در صنعت بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف می‌کند افزود: مسئولان استان به دنبال ایجاد حداقل ۲۷ هزار شغل در سال جاری هستند اما می گویم زمینه‌های بیشتری در حوزه تولید انجام دهند و به نحوی مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت مورد توجه ویژه باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیمان بستم جلوی رانت‌خواری را بگیرم و در این راه ممکن است برخی ناراحت شوند که مهم نیست گفت: یقین داریم ایستادگی و مقاومت مردم همراه دولت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی همدان آب است و اگر چه آبرسانی ۱۷ سال با تاخیر انجام شد اما قرار ما است برای خدمت به مردم در انجام این پروژه بر زمین مانده زمان را محدود و کارها را با سرعت بیشتری انجام شود افزود: مسئولان حداکثر تلاش کنند حداکثر در مدت دو ماه آینده مشکل آب همدان به سامان برسد.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز تولید، کشاورزی و صنایع مسئله مهم است عنوان کرد: اگر واحدهای نیمه‌تعطیل و یا به هر دلیلی تعطیل به چرخه تولید بازگردند باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با وزیر راه و شهرسازی مکرر در مورد مسکن دارالمومنین و دارالمجاهدین صحبت داشتم ادامه داد: باید به بسیاری از تحصیلکردگان تسهیلات در حوزه مسکن ارائه شود.

وی با تاکید به اعطای زمین به کسانی که نیازمند مسکن هستند اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر مشکل مسکن حل شود، در شهرستان ها و شهرها و بخش‌ها به دنبال این هستیم بتوانیم مشکلات را حل کنیم و با همت بلند مدیران در شورای اداری  مسائل حل شود.

رئیسی با بیان اینکه یقین داریم ایستادگی و مقاومت مردم همراه دولت خواهد بود افزود: امروز اصلاحات اقتصادی اتفاق می‌افتد و حقیقتا ایستادگی ملت دشمن را ناکام گذاشته و از این پس نیز ناکام خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه توصیه توجه به مردم و مردم‌داری و رفع مشکل مردم را داشتند گفت: در جلسات مختلف تاکید کردم که مردمداری و توجه خاص به مردم مورد توجه این دولت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام(ره) و رهبری با تمام وجود اعتقاد به مردم داشتند و دارند و ما نیز به تبعیت از آنها توجه به مردم را یکی از افتخارات خود می‌دانیم خاطرنشان کرد: حل مشکلات مردم دغدغه دولت مردمی است و باید دست رانتخواران و مفسدان و رابطه ناسالم در کشور قطع شود.

وی با اشاره به اینکه دیروز در دستگاه قضایی با مفسدان مبارزه می‌کردم و امروز در دستگاه اجرایی پیمان بستم که جلوی رانت‌خواری را بگیرم  افزود: در این راه ممکن است برخی ناراحت شوند که مهم نیست چون بنا نداریم توجه به عده خاص باشد و اتکا به امور مردم اولویت ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز