خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

جمعیت مهمترین بحران کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۱۹

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع جوانی جمعیت مهمترین بحران کشور است که باید همه دستگاه‌ها به آن ورود کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، بهرام عین اللهی در شورای اداری شهرستان رزن و درگزین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب، دشمنان هیچگاه نظام ما را رها نکردند و از همان ابتدا با آغاز جنگ تحمیلی و بعد با تحریم و کارشکنی‌های متعدد تلاش کردند از رشد و توسعه کشور جلوگیری کنند.

وی به اجرای طرح دارویار اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه دارو به ۴۰۰ میلیون نفر خدمات داده می‌شد زیرا به واسطه قاچاق دارو حتی کشورهای اطراف نیز از داروهای ما بهره می‌بردند اما حالا همان یارانه در حمایت از مردم کشور و در مقابله با قاچاق هزینه می‌شود.

عین‌اللهی همچنین به ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده تأکید کرد و افزود: موضوع جوانی جمعیت مهمترین بحران کشور است که باید همه دستگاه‌ها به آن ورود کنند و اشاعه فرهنگ فرزندآوری را با همه ابزارهای تبلیغی و حمایتی در دستور کار قرار دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: بیمه همگانی الزام دیگر وزارت بهداشت است که در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته و بر این اساس ۶ میلیون نفر به بیمه‌شدگان کشور اضافه شد و با اجرای طرح دارویار تلاش می‌کنیم این آمار را افزایش دهیم تا جایی که کسی در کشور بدون بیمه نباشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به کشور عنوان کرد: پوتین رئیس جمهور روسیه مردم ایران را نماد مقاومت در برابر تحریم‌ها دانست و الگویی برای مردمان دنیا برشمرد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف گواه این مدعاست تا جایی که امروز همه ظرفیت‌های پزشکی در کشور فراهم است و درمان و جراحی در خارج از کشور نداریم.

عین اللهی با تأکید بر اینکه مردم مهمترین سرمایه‌های کشور ما هستند، گفت: امروز همه ظرفیت‌های تولید واکسن در کشور فراهم است و این در حالی است که آمار فوت کرونا در کشور آمریکا ۱۵ برابر ایران است.

وی تصریح کرد: ۹۶ درصد مردم یک دز، ۸۶ درصد دو دز و ۷۶ درصد مردم در مجموع واکسن تزریق کرده ان در حالی که در آمریکا ۶۰ درصد به واکسیناسیون اقبال نشان داده‌اند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه دولت مردمی آیت الله رئیسی تلاش می‌کند با حضور در استان‌ها و شهرستان‌ها از نزدیک مشکلات و مسائل مردم را مورد بررسی قرار دهد، گفت: بررسی میدانی و مشاهدات عینی و چهره به چهره مهمترین رویکرد دولت در مدیریت کشور است.

وی در پایان بیان کرد: لازم است در این شهرستان محروم که مردمانی شریف و متدین دارد در حوزه سلامت تقویت خدمات را مورد توجه قرار دهیم به ویژه در حوزه بهداشت اگر خوب عمل کنیم بسیاری از مسائل بعدی و بیماری‌ها به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز