خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به 44 درصد پرونده های ورودی به محاکم کلاله در شعب شورای حل اختلاف

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۸۵

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امسال 44 درصد پرونده های ورودی به محاکم کلاله به شعب شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع و رسیدگی شد.

به گزارش ایلنای گلستان، احمد جعفری در بازدید از شعب شورای حل اختلاف کلاله که با همراهی رئیس دادگستری این حوزه بود، از رسیدگی به 44  درصد پرونده های ورودی به محاکم این شهرستان در شعب شورای حل اختلاف خبر داد و از قضات خواست: از ظرفیت شورای حل اختلاف و جایگزین های رسیدگی قضایی برای حل و فصل خصومت و مشکلات طرفین پرونده ها بیشتر بهره ببرند.

جعفری، تنوع قومی و مذهبی استان را فرصت کم نظیر برای حل و فصل خصومت ها با کمک ریش سفیدان، بزرگان اقوام و علما و روحانیون خواند و گفت: باید با استفاده از پتانسیل این افراد که با عنوان صلح یار  و اعضا شوراهای حل اختلاف  استان حتی در دورترین مناطق و روستاها فعالند برای صلح و سازش بین افراد به ویژه در دعاوی خانوادگی استفاده کنیم.

جعفری در این بازدید، احترام به کرامت انسانی را اصل جدایی ناپذیر در رفتار کارکنان شورای حل اختلاف با مراجعان به محاکم  برشمرد و گفت: همکاران ما خدمت صادقانه، پاسخ و رفتار مناسب با مراجعین، افزایش دقت در رسیدگی به پرونده ها و حل و فصل اختلافات توسط خودِ مردم در فضایی آرام را اصل و زیربنای خدمت خود می دانند.

وی در این بازدید، گفت: خوشبختانه در مقایسه با گذشته، هم نگاه وکلا و هم نگاه مردم به صلح و سازش تغییر کرده است و جامعه به این باور رسیده که برای جرایم سبک و غیرعمد صلح وسازش و حل اختلاف از طریق بزرگان و ریش سفیدان ، بیشتر از رسیدگی قضایی راهگشا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز