خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت خبر داد؛

اجرای عملیات آسفالت مسیر جاده تهران / اتمام پروژه روشنایی کمربندی خرمشهر تا هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۵۴

سرپرست شهرداری رشت در چهل و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، بازگشت آرامش به شهرداری و جلوگیری از تعطیلی پروژه‌ها را مهمترین اقدام خود خواند.

به گزارش ایلنا از رشت، سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در چهل و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: با احتساب امروز، حدودا ۱۶ روز است که با لطف اعضای  شورای اسلامی شهر، عهده‌دار مسئولیت سنگین و خطیر شهرداری رشت شده‌ام.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: در این مدت کوتاه تمام توان خود را صرف این کردم تا شهرداری رشت را به آرامش برسانم و به گونه‌ای عمل کنم تا امورات روزمره شهرداری روی زمین نماند.

سید مجتبی خدمت بین دانا با بیان اینکه در یکماه گذشته شهرداری و شورا شرایط ناآرامی داشتند و بسیاری از کارها به شکل نیمه‌کاره باقی مانده بود، افزود: در این مدت تمام هم و غم اینجانب صرف این شد تا کارهای نیمه‌کاره را به سرانجامی برسانم و خداوند را شاکرم که در نزد وجدانم راضی هستم.

وی ادامه داد: تمام توانم را به خرج میدهم تا زمانی که در این مسند هستم، هیچ کاری از شهرداری روی زمین نماند و در این راه تجربیات ۳۰ سال خدمتم را در طبق اخلاص بگذارم.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های شهرداری در قالب بودجه سالانه تنظیم می‌شود و در خارج از آن کاری قابلیت اجرا ندارد، ابراز داشت: برای سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت، یکسری برنامه‌ها مشخص شده است که ساماندهی ورودیهای شهر با اولویت جاده تهران از جمله مهمترین آن به شمار می‌رود و باید حتما اجرایی شود.

خدمت بین دانا اذعان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، اداره راه در مسیر جاده تهران مستقر شده و همزمان با بهبود شرایط جوی عملیات آسفالت لاین رفت مسیر جاده تهران اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در قسمت فضای سبز و وسط این مسیر مواصلاتی درختان بلند قامت کاشته خواهد شد، اظهار داشت: در بحث رفیوژ میانی مسیر جاده تهران حدفاصل میدان گیل تا باغ رضوان با عرض چهار متر و ۸۰ مقرر شده، عملیات آن تا آخر هفته آینده آغاز شود و درصددیم تا این پروژه را در عرض یک ماه تا یک ماه و نیم اجرایی کنیم.

سرپرست شهرداری رشت در ادامه به پروژه روشنایی کمربندی خرمشهر اشاره داشت و گفت: حدود دو تا سه هفته بود که پیمانکار این پروژه به خاطر ۹۰۰ میلیون تومان کار را تعطیل کرده بود اما با تزریق مالی که توسط شهرداری انجام شد، پیمانکار هم اینک در حال ادامه اجرای پروژه از پل جانبازان تا میدان ولیعصر است. بنابراین انتظار داریم ظرف هفته آینده روشنایی کمربندی خرمشهر به اتمام برسد.

خدمت بین دانا اضافه کرد: همه جای سطح شهر یکسری بنر مبنی بر اینکه تقاطع غیرهمسطح ولیعصر شروع میشود، نصب شده در حالیکه از زمانی که بنده به این موضوع ورود کردم هنوز نقشه اجرایی این پروژه آماده نشده بود اما طی جلسه‌ای که با شرکت مذبور برگزار کردیم سه روز پیش فاز اول عملیات اجرایی و نقشه این طرح به شهرداری رشت ارائه شد.

وی تصریح کرد: در حوزه بازگشایی و تملک اراضی پروژه میدان سرگل به سمت پیچ سعدی ملکی شخصی در این مسیر وجود دارد که خوشبختانه شهرداری توانست با قیمت ۱۰ میلیارد تومان نسبت به زمینه‌سازی جهت تملک آن اقدام کند، بنابراین انتظار داریم تا ۳۰ آذر تملک و تخریب این مسیر انجام و جاده بازگشایی شود.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به وجود یک مشکل مالیاتی در روند آزادسازی محور خیابان اقتصاد عنوان کرد: به زودی با ورثه این ملک یا همان گاراژ جفرودی در شهرداری جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و اگر به تفاهم لازم برسیم، از سه روز دیگر فرآیند تخریب آن آغاز می‌شود.

خدمت بین دانا اذعان کرد: در خصوص بهره‌برداری از ایستگاه بلوار خرمشهر نیز هیچگونه قراردادی در این زمینه منعقد نشده اما با توجه به اهمیت این موضوع شهرداری رشت تعیین تکلیف آن را در اولویت قرار داده است.

 

وی به پروژه پل پستک اشاره کرد و افزود: مناقصه‌ای در مورد پل پستک برگزار و برنده هم مشخص شده است. از طرفی با توجه به اینکه سه ماه از زمان انعقاد قرارداد گذشته بنابراین پس از هماهنگی با دادستان نسبت به رفع مشکلات آن اقدام و پیمانکار تجهیز کارگاه خود را انجام داد و انتظار داریم که تعریض پل پستک تا آخر امسال اجرایی شود.

سرپرست شهرداری رشت اذعان داشت: مسیر سرچشمه به سمت صدا و سیما از جمله مسیرهایی است که همه انتظار دارند هرچه سریعتر کار آسفالت آن انجام شود، بنابراین شهرداری رشت شنبه یا یکشنبه یک لاین آن را آسفالت خواهد کرد. از طرفی برای دیواره‌گذاری هم مناقصه‌ای برگزار و با مشخص شدن برنده روند کار شروع خواهد شد.

خدمت بین دانا به مباحث حول محور سراوان اشاره و عنوان کرد: فاز یک و دو شرکت کودآلی گیلان اورهال شده و مجموعه در دو شیفت به صورت ۲۴ساعته در حال کار است.

وی کل زباله موجود در سطح شهر رشت و شهرهای تابعه که به لندفیل سراوان منتقل میشود را روزانه هزار و ۱۰۰ تن اعلام کرد و گفت: ۳۵۰ تن از این زباله به شرکت کودآلی برای پردازش انتقال پیدا می‌کند.

سرپرست شهرداری رشت یکی از دلایل تاخیر فاز سوم و چهارم کودآلی را دستگاه ویندرو ذکر کرد و گفت: قرار بود شرکت پیمانکار دستگاه ساخت خود را ارائه دهد که شرکت این امر را قبول کرد و مقرر شد حدود سه میلیارد تومان تخفیف و بابت نصب دستگاه ویندرو شش ماه دوره ضمانت برای شهرداری رشت قائل شود.

خدمت بین دانا یادآور شد: تاکید شهرداری رشت این است که مطابق مفاد قرارداد ویندرو A۳۸ تحویل شهرداری گردد که با جلسات برگزار شده مقرر شد این کار انجام و تا پایان شهریور ماه فاز سوم و چهارم شرکت کودآلی راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کودآلی لاکان وضعیت خوبی دارد و شیرابه هم در حال تصفیه است. از سوی دیگر در بحث بهسازی لندفیل سراوان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حساب شهرداری واریز شده که از این میان تنها ۳۵ میلیارد تومان آن برای بهسازی باید هزینه شود، بنابراین سیستمی که پروژه را تعطیل کرده باید جوابگو باشد و نباید اینگونه باشد که شهردار یا شورا به سیاسی کاری متهم شوند.

سرپرست شهرداری رشت اظهار داشت: در همینجا قول میدهم تا ۳۱ شهریور اعتبارات دولتی پروژه را کامل جذب خواهم کرد و به استاندار گیلان و معاون عمرانی ایشان هم عرض کردم که اجازه نخواهم داد، حتی یک ریال آن برگشت بخورد.

خدمت بین دانا افزود: بر اساس ماده ۱۲ قانون مدیریت پسماند دستگاههایی مانند منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و استانداری به نمایندگی از وزارت کشور باید محل دفن و لندفیل جدید را به شهرداری رشت معرفی کنند، زیرا شهرداری دیگر نمی‌تواند برای این کار شخصا به دنبال زمین برود.

وی اضافه کرد: بنده خدمت استاندار گیلان عرض کردم در تاریخ ۲۹ اسفند امسال اهالی سراوان دیگر اجازه نخواهند داد حتی یک پاکت زباله به آنجا وارد شود از طرفی اگر همه هزار و ۵۰۰ تن زباله تولیدی شهر را برای پردازش به شرکت کودآلی انتقال دهیم، باز هم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ریجکت پسماند داریم که باید در جایی دفن شود.

سرپرست شهرداری رشت در پایان یادآور شد: در مدت زمان زیادی که در شهرداری رشت حضور داشتم، تنها هدفم خدمت به مردم و شهروندان بوده و قول میدهم ظرف دو تا سه هفته آینده کارهای عمرانی زیادی در سطح شهر انجام و یا فرآیند آن آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز