خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان خبرداد؛

افزایش 15 درصدی مصرف گاز در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۱۴۰

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش 15 درصدی مصرف گاز در استان همدان طی 4 ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدصادق محبی‌نظر از افزایش 15 درصدی مصرف گاز در چهار ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان همدان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در چهار ماه ابتدای سال گذشته یک میلیارد و 221 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده بود که این عدد در سال‌جاری به یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب رسیده که علت عمده این افزایش تأمین گاز نیروگاه شهید مفتح بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 11 میلیون و 234 هزار و 961 مترمکعب گاز توسط مشترکان همدان مصرف شده است، افزود: در این مدت در بخش خانگی 2 میلیون و 958 هزار و 295 مترمکعب، در بخش نیروگاه 6 میلیون و 387 مترمکعب، در سه کارخانه سیمان استان 989 هزار و 591 مترمکعب و در بخش جایگاه‌های سی ان جی نیز 498 هزار و 765 مترمکعب گاز مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان از ابتدای سال تاکنون 627 میلیون مترمکعب گازطبیعی مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 546 میلیون مترمکعب بوده رشد 14.8 درصدی دارد.

محبی‌نظر با تأکید براینکه نیروگاه شهیدمفتح از اسفند سال گذشته به‌طور کامل گاز سوز شده است، تصریح کرد: نیروگاه برای فصولی که از مازوت استفاده می‌کند باید فیلترهای مازوت را طراحی کند تا از میزان آلودگی‌های زیست محیطی تا حد قابل قبولی بکاهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 22 هزار و 464 مترمکعب بر ساعت گاز جایگزین سوخت مایع شده است، یادآور شد: این میزان از مصرف بیش از 30 میلیون لیتر سوخت مایع جلوگیری کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پذیرش 25 اشترک جدید صنعتی و کشاورزی در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: 15 مورد نصب ایستگاه صنایع و 19 هزار مترشبکه‌گذاری در محورهای صنعتی شده است.

وی درباره وقوع حوادث ناشی از گاز در سال جاری نیز عنوان کرد: 6 مورد حوادث مشترکان رخ داده که به دلیل آتش‌سوزی بوده است.

محبی‌نظر با بیان اینکه 35 درصد مشترکان گاز استان روستایی و 64 درصد مشترکان شهری هستند، اظهار کرد: در سال جاری 293 هزار انشعاب جدید شهری و 522 انشعاب روستایی در استان همدان برقرار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز