خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیران شهری شهرهای اصفهان و یزد مطرح شد؛

احیای بافت تاریخی و رونق پروژه‌های مشارکتی میان یزد و اصفهان/تبادل تجارب مدیریت شهری برای شهرها ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۳۴۸

احیای بافت تاریخی و رونق پروژه‌های مشارکتی به عنوان دو مولفه مهم در زمینه تبادل تجربه میان شهرهای یزد و اصفهان در دیدار مدیران شهری این دو شهر مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد در سفری سه روزه به اصفهان با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار اصفهان و معاون فرهنگی او دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تجارب موفق مدیریت شهری یزد در زمینه شهرسازی و احیای بافت تاریخی این شهر طی سالهای اخیر، گفت: مراودات دو سویه بین اصفهان و یزد می‌تواند زمینه انتقال این تجربیات را فراهم کند.

محمد نورصالحی در پاسخ به سئوالات اعضای شورای اسلامی شهر یزد در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی در اصفهان، بیان کرد: موارد مشابه زیادی در زمینه مشارکت با شرکت‌های بزرگ خارجی و ایرانی در زمینه پروژه‌های متعدد شهری داشته‌ایم، هرچند اعتقاد داریم که باید زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیاتر شود و حتی می‌توان بخش عمده‌ای از بودجه و اعتبارات شهر را از طریق مشارکت و سرمایه تأمین کرد.

لزوم اشتراک تجارب دو شهر یزد و اصفهان

شهردار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباط دو شهر اصفهان و یزد با یکدیگر گفت: شهر یزد موفقیت‌های چشمگیری به‌ویژه در عرصه احیای بافت تاریخی شهر داشته که اصفهان به آن نیازمند است.

علی قاسم زاده افزود: در مقابل، مدیریت شهر اصفهان نیز عملکردهای مثبتی داشته است که می‌تواند برای شهر یزد الگو شود.

عملکرد موفق اصفهان در زمینه رونق پروژه‌های مشارکتی 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست تأکید کرد: شهر اصفهان در زمینه سرمایه‌گذاری و رونق پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی نسبت به شهر یزد موفق‌تر عمل کرده است، لذا خواستاریم که رمز و راز این موفقیت را بدانیم و در شهر یزد برای مردم اجرا کنیم.

عزیزالله سیفی افزود: کلانشهر یزد نیز در احیای بافت تاریخی موفق بوده، به نحوی که امروزه مجموعه‌ای ۲۰۰ هکتاری در این شهر به ثبت جهانی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این تجربه خوبی است که می‌تواند برای شهر اصفهان مورد استفاده قرار گیرد.

تبادل تجارب مدیریت شهری برای شهرها یک ضرورت است

شهردار یزد نیز با بیان اینکه امروزه شهرها چاره ای جز تبادل تجربیات خود در زمینه مدیریت شهری ندارند، تأکید کرد: تشکیل کارگروه‌های مشترک تخصصی در سطح شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای اصفهان و یزد می‌تواند راهکارهای مناسبی را برای اداره بهتر شهرها و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در اختیار مدیران قرار دهد.

ابوالقاسم محی‌الدینی با اشاره به اینکه اغلب مسائل و چالش‌های شهرداری‌ها مشترک است، گفت: در این راستا ارتباطات مشترک و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، می‌تواند راهکارهای مفیدی ارائه دهد تا از طریق مجلس و دولت مصوب و در نهایت عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز